۰ نفر

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور؛

ایران؛پاک‌ترین کشور خاورمیانه در زمینه آنفلوانزای پرندگان است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 271141
ایران؛پاک‌ترین کشور خاورمیانه در زمینه آنفلوانزای پرندگان است

ایران؛پاک‌ترین کشور خاورمیانه در زمینه آنفلوانزای پرندگان بشمار می رودایران؛پاک‌ترین کشور خاورمیانه در زمینه آنفلوانزای پرندگان بشمار می رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی: نیاز کشور به واکسن دامی تب برفکی با همکاری 9 شرکت بخش خصوصی و دولتی در داخل تأمین می شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: نیاز کشور به واکسن دامی تب برفکی با همکاری 9 شرکت بخش خصوصی و دولتی در داخل تأمین می شود.

علی صفر ماکنعلی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در حاشیه همایش معرفی برترین های آموزش های مهارتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی به تعداد انگشت شمار گزارش شده است افزود:کشور ما با وجود داشتن 50 میلیون رأس گوسفند و بز، 10 میلیون رأس گاو و دام سنگین و داشتن همسایه ای مانند هند که 17 درصد گاوهای موجود در جهان در آن قرار دارد در حال حاضر از لحاظ شیوع بیماری تب برفکی در شرایط نسبتاً پاک است و بیماری به صورت محدود گزارش شده است.

وی گفت: در جدیدترین گزارش ها تعداد دام های آلوده به بیماری تب برفکی در دو استان تهران و فارس فقط یک و دو مورد گزارش شده است و نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی دارد.