۰ نفر

مدیرعامل صندوق حمایت از صنعت طیور کشور در گفت ‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

دست خالی صندوق برای حمایت از مرغداران/ نیاز به تامین سهمی معادل ۵ تا ۱۰درصد از بازار ۸میلیارد دلاری نهاده‌های وارداتی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹
کد خبر: 269989
دست خالی صندوق برای حمایت از مرغداران/ نیاز به تامین سهمی معادل ۵ تا ۱۰درصد از بازار ۸میلیارد دلاری نهاده‌های وارداتی

مدیرعامل صندوق حمایت از صنعت طیور کشور گفت: برای حمایت از مرغداران در شرایط بحران کنونی صندوق باید توانایی تامین سهمی معادل ۵ تا ۱۰درصد از بازار ۸ میلیارد دلاری نهاده های وارداتی را داشته باشد، درحالی که اعتبار صندوق هم اکنون تنها حدود ۸۰میلیارد تومان است.

اقتصاد آنلاین-سپیده قاسمی؛ مهدی پورسمر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با یادآوری اینکه وظیفه ذاتی صندوق؛ حمایت از صنعت طیور در شرایط بحران است، گفت: دست‌‎های خالی صندوق از اعتبار مورد نیاز برای تامین نهاده‌‎های دامی به قیمت مناسب موجب شده این صندوق نتواند به وظایف خود عمل کند.

وی ادامه داد: در 5 تا 6 ماه گذشته نهاده‌‎های دامی رشد قیمت زیادی داشته و مرغداران به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دچار خسارات شدند و در شرایط اقتصادی بدی هستند.

پورسمر با بیان اینکه هر روز شاهد مراجعه و شکایات بیشتر اعضاء نسبت به شرایط موجود هستیم، افزود: مشکل بیشتر آن‌‎ها کمبود نقدینگی برای گذر از شرایط اقتصادی سخت به وجود آمده است.

به گفته وی؛ در سال 94 نیز صنعت طیور کشور دچار بحران شد که در آن زمان طبق مصوبه دولت معادل 50 میلیارد تومان به صنعت طیور اختصاص یافت و تا حد زیادی مشکلات بر طرف گردید و این صنعت از ورشکستگی نجات یافت.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنعت طیور کشور خواستار توجه و کمک دوباره دولت به صنعت طیور برای گذر از بحران شد.

پورسمر، تامین کنجاله سویا در حجم پایین 500 تن با قیمت پایین تر از بازار آزاد (حدود دو هزار و 340 تومان) را از آخرین اقدامات این صندوق عنوان کرد.