۰ نفر

در واکنش به خبر اقتصادآنلاین اعلام شد؛

افزایش خودسرانه قیمت محصولات لبنی غیرقانونی است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 269434
افزایش خودسرانه قیمت محصولات لبنی غیرقانونی است

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با رصد و پایش مداوم بازار فرآورده‌های لبنی گزارش تخلف واحدهایی که بدون طی فرآیند مذکور و کسب مجوزهای لازم نسبت به افزایش قیمت اقدام نموده‌اند را درقالب پرونده تخلف گرانفروشی به سازمان تعزیرات حکومتی و ادارات کل استانی ارسال نموده ­است.

علیرضا رستمی، مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اظهارات رییس انجمن صنفی گاوداران، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین مبنی بر شرکت‌های لبنی خودسرانه اقدام به افزایش قیمت محصولات لبنی کرده اند، گفت : فرآورده های لبنی پرمصرف جزو کالاهای مشمول اولویت اول کالایی موضوع مصوبه شماره 48021 مورخ 16/4/1394 ستاد هدفمند سازی یارانه ­ها می باشد و تغییرات قیمت این اقلام باید مطابق فرآیند مصرح در مصوبه فوق الذکر صورت پذیرد.

رستمی افزایش خودسرانه قیمت­ این اقلام را غیر قانونی دانست و تاکید کرد : برای تخلفات اخیر واحدهای لبنی نیز پرونده جدید تشکیل شده است.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت ضمن تشکر از واحدهای تولیدی لبنی صحیح العمل به دلیل هماهنگی و ایجاد تعامل مناسب با این سازمان ، خواستار هماهنگی و همکاری تمامی واحدهای مذکور با مراجع نظارتی به منظور تأمین اهداف کارگروه تنظیم بازار و همچنین رعایت حقوق مصرف کنندگان شد.

وی از هموطنان عزیز درخواست نمود ضمن خرید از واحدهای همراه و صحیح العمل از جمله پاک، پگاه و می ماس که افزایش قیمتی نداشته اند، در صورت مواجهه با هرگونه افزایش قیمت مراتب را از طریق سامانه 124 منعکس نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی و اعمال قانون شود.