۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین اعلام شد:

تولید و مصرف تخم مرغ سر به سر شد/ مشکلی برای تامین نیاز ماه رمضان نداریم/ قیمت خرید هر عدد تخم مرغ از مرغداران ۴۸۰تومان است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 269392
تولید و مصرف تخم مرغ سر به سر شد/ مشکلی برای تامین نیاز ماه رمضان نداریم/ قیمت خرید هر عدد تخم مرغ از مرغداران ۴۸۰تومان است

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران گفت: تولید روزانه تخم مرغ به ۲ هزار و ۲۰۰تن رسیده که با میزان مصرف آن در کشور سر به سر است و با این شرایط مشکلی برای تامین نیاز ماه رمضان نداریم.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ فرزاد طلاکش در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه قیمت بالای تخم مرغ به دلیل کمبود نیست، افزود: قیمت خرید هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 5700 تومان است به عبارت دیگر هر عدد تخم مرغ از مرغدار 470 تومان خریداری می‌شود، درحالی که این قیمت برای مصرف کننده بین 500 تا بیش از 600 تومان برای هر عدد متغیر است.

وی عدم نظارت در محل‌های عرضه را دلیل گران فروشی تخم مرغ دانست.

طلاکش با اشاره به افزایش 35 درصدی قیمت نهاده‌های دامی در 2 ماه اخیر، تاکید کرد: این افزایش قیمت هزینه تمام شده تولید تخم مرغ را برای مرغداران تا 20 درصد افزایش داده است.

وی یادآور شد: 75 درصد از هزینه تولید در یک واحد مرغ تخم گذار مربوط به خوراک است، به همین دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی سهم زیادی در هزینه تمام شده تولید دارد.

طلاکش در پاسخ به این پرسش که؛ آیا پرداخت یارانه ارزی به واردات خوراک دام موثر نبوده است، گفت: این وعده تا امروز عملی نشده، ضمن اینکه افزایش قیمت توسط تجاری انجام می‌شود که عمده واردات را بر عهده دارند و پرداخت این یارانه به آن‌ها در صورت عدم نظارت برای مرغداران بدون تاثیر خواهد بود.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار افزایش در سایر هزینه‌ها مانند کارگری و حامل‌های سوخت را نیز در افزایش هزینه تمام شده تولید موثر دانست.

طلاکش تشدید شیوع آنفلوآنزا در دو سال اخیر را موجب تحمیل بیشتر هزینه بهداشت و قرنطینه در واحدهای مرغداری عنوان کرد که هزینه تمام شده تولید را بیش از گذشته افزایش داده است.