۰ نفر

دیرکل امور استانهای سازمان اموال و املاک بنیاد؛

آغاز طرح اهدای رایگان اسناد اراضی کشاورزی به محرومان

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 269136
آغاز طرح اهدای رایگان اسناد اراضی کشاورزی  به محرومان

در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و بر اساس طرح ویژه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای مناطق کم برخوردار و محروم کشور ۱۳۸۰ فقره از اسناد اراضی کشاورزی علوی به صورت کاملا رایگان به مردم شهرستان آق قلا در استان گلستان واگذار می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مسعود بهادران مدیرکل امور استانهای سازمان اموال و املاک بنیاد در این باره اظهار کرد: با اجرای 48  مرحله از واگذاری اسناد املاک و اراضی علوی سه شنبه هفته جاری 2000 سند اراضی به صورت رایگان به مردم شهرستان آق قلا در استان گلستان اهدا می شود.

وی با اشاره به این که این اسناد با مساحت 1934 هکتار، 318 میلیارد ریال ارزش دارد، افزود: از این تعداد 1380 فقره آن مربوط به اراضی کشاورزی است که اهدای این اراضی ، برای نخستین بار با این تعداد در این طرح بزرگ ملی و محرومیت زدایی تقدیم کشاورزان مناطق کم برخوردار  این منطقه خواهد شد.

وی مساحت اراضی کشاورزی را 1900 هکتار اعلام کرد و افزود: اراضی کشاورزی واگذار شده در این مرحله 240 میلیارد ریال ارزش دارد و 100 درصد رایگان است. سایر اسناد اهدایی نیز 620 فقره است که کاربری مسکونی دارد و مساحت آن 34 هکتار و ارزش تقریبی آن بالغ بر 78 میلیارد ریال استکه کاملا رایگان اهدا خواهد شد.

قرار است مراسم اهداء این اسناد با حضور رییس بنیاد مستضعفان، استاندار  گلستان، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع و مردم منطقه در مسجد جامع روستای انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا برگزار شود.