۰ نفر

برگزاری کمیته مشترک کشاورزی ایران و هلند در لاهه

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶
کد خبر: 268942
برگزاری کمیته مشترک کشاورزی ایران و هلند در لاهه

دومین نشست کمیته مشترک کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و هلند با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی کشورمان به ریاست معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با میزبانی دولت هلند از تاریخ 12لغایت 14 اردیبهشت ماه جاری در لاهه برگزار شد. در جریان این نشست دو توافق بین هیات ایرانی و طرف هلندی به امضاء رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، دومین نشست کمیته مشترک کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و هلند با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی کشورمان به ریاست  معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با  میزبانی دولت هلند از تاریخ 12لغایت 14 اردیبهشت ماه جاری در لاهه برگزار شد. در جریان این نشست دو توافق بین هیات ایرانی و طرف هلندی به امضاء رسید.هیات ایرانی در جریان مذاکرات خود با ماریولیان سونما معاون وزیر کشاورزی و نیز معاون دانشگاه واخنینگن هلند به توافقات جامعی در حوزه های پژوهشی، آموزش حرفه ای و انجام سرمایه گذاری مشترک، بازاریابی محصولات کشاورزی، مدیریت آب و خاک و... دست یافتند. 

در توافق هیات ایرانی با دانشگاه واخنینگن هلند مقرر شد طرفین در زمینه آموزش های کاربردی و افزایش بهره وری در تولید سیب زمینی و تولید در زمین های شور، شیلات، امنیت غذایی و ارتقاء بهره وری نظام تحقیقات کشاورزی کشورمان همکاری کنند. 

در توافق امضا شده بین معاون وزیر کشاورزی هلند و معاون وزیر جهاد کشاورزی کشورمان طرفین بر تشکیل کارگروه های تخصصی برای پیشبرد اهداف مشترک در حوزه های حفظ دام و نباتات، مدیریت آب و خاک و زمین های شور، کشت گلخانه ای، زراعت به ویژه سیب زمینی، منابع ژنتیکی، شیلات، لبنیات، تجارت محصولات تولیدی، آموزش حرفه ای و تحقیقات مشترک تاکید کردند. 

هیات ایرانی همچنین در طی حضور خود در هلند از مراکز دانشگاهی - تحقیقاتی، مزارع تولیدی، شرکت های دامداری، مراکز نوآوری باغبانی، پارک ها، گمرک محصولات کشاورزی و مزارع کشت سیب زمینی در مناطق شور این کشور بازدید کردند.

قابل ذکر است که کمیته مشترک کشاورزی ایران و هلند در چارچوب تفاهم نامه امضا شده بین وزیران کشاورزی و اقتصاد دو کشور در سال 1395 و کارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایجاد شده است.