۰ نفر

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی خبر داد:

توسعه نوغانداری به عنوان بخشی از فعالیت جنبی کشاورزان

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 268363
توسعه نوغانداری به عنوان بخشی از فعالیت جنبی کشاورزان

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی گفت: فعالیت در عرصه نوغانداری باید همچون گذشته به بخشی از فعالیت جنبی کشاورزان درآید که این کار مهم در بستر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی میسر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر رضایی بر بررسی راه‌های افزایش تولید ابریشم و حل مشکلات صنعت نوغانداری بر ضرورت ارتقاء تولید پیله تر ابریشم در بستر سیاست های حمایتی مدیران و کارشناسان تاکید کرد و گفت: فعالیت در عرصه نوغانداری باید همچون گذشته به بخشی از فعالیت جنبی کشاورزان درآید که این کار مهم در بستر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی میسر است.

وی برنظارت کارشناسی مستمر و دقیق بر فرایند تولید نهال توت و آماده کردن آن برای توزیع رایگان در پایان سال جاری در سطح کشور تاکید کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی با اشاره به تجهیزات و امکانات شرکت پرورش کرم ابریشم ایران در شهرستان رشت و همچنین از مجموعه ۵/۵۲ هکتار شامل قطعات ۵۱۰ و ۵۲۰ مزرعه پرند شهرستان فومن که از سازمان خصوصی سازی به شرکت شهرک های کشاورزی در حال انتقال می باشد،گفت:ایجاد همگرایی نوغانداری کشور،مرکز تحقیقات ابریشم کشور و شرکت پرورش کرم ابریشم ایران برای تدوین و ارائه برنامه استراتژیک لازم است.

دکتر رضایی توسعه آموزش و توانمندسازی نوغانداری با ایجاد واحدهای الگویی زنجیره ابریشم و پیاده سازی آن در استانها و توجه ویژه به صنایع ابریشم را ضروری دانست.