۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

خواب سنگین وزارت جهاد کشاورزی/ افزایش ۲۵۰تومانی قیمت هر کیلو گرم دان آماده در کمتر از یک هفته

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 264874
خواب سنگین وزارت جهاد کشاورزی/ افزایش ۲۵۰تومانی قیمت هر کیلو گرم دان آماده در کمتر از یک هفته

دیروز وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه آیین تکریم از حسن رکنی، معاون سابق امور دام وزارت جهاد، گفت: وارکنندگان نمی‌توانند به بهانه بالا رفتن نرخ ارز، قیمت نهاده‌ها را افزایش دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، این سخنان در حالی است که در 7 ماه گذشته بدون تغییر در قیمت جهانی نهاده‌های دامی و ارز مبادله ای قیمت کنجاله سویا 60 درصد و ذرت 41 درصد افزایش داشته است.

در همین راستا حبیب اسدالله نژاد، نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی مرغداران گوشتی ایران، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی دیر از خواب بیدار شده است، افزود: بیش از 7 ماه است که تعداد معدودی تاجر برخوردار از رانت و انحصار نهاده های دامی کنجاله سویا و ذرت را با چندین برابر قیمت واقعی به بازار عرضه می کنند بدونه اینکه دستگاه های نظارتی قدمی برای مقابله با آن ها بردارند.

وی تاکید کرد: افزایش 40 تا 60 درصدی قیمت نهاده های دامی رقم کوچکی نیست که از چشم مسئولان پنهان بماند و تا امروز از آن بی اطلاع باشند.

به گفته این کارشناس؛ در کمتر از یک هفته هر کیلو گرم دان آماده افزایشی 200 تا 250 تومانی داشته است.

اسدالله نژاد با اشاره به اعلام تک نرخی شدن ارز، گفت: اگر مبنا را نرخ ارز چهار هزار و 200 تومان نیز در نظر بگیرم هم اکنون نهاده های دامی با چند برابر مابه التفاوت آن با نرخ ارز مبادله ای سه هزار و 700 تومان به دست تولید کننده می رسد.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی مرغداران گوشتی ایران ادامه داد: بهتر است که مسئولین از اظهار نظرهای عوام فریبانه دست بردارند و واقع گراتر باشند چرا که در صورت عدم کنترل و نظارت بر قیمت نهاده های دامی درب تعداد بیشتری از واحدهای تولیدی بسته خواهد شد.

 اسدالله نژاد، قیمت تمام شده هر کیلو گرم مرغ با در نظر گفتن  10 درصد حاشیه سود برای تولیدکننده را شش هزار و100 تومان عنوان کرد.