۰ نفر

کارکنان سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به ریس جمهور نامه نوشتند؛

هاشمی در سمت خود باقی بماند +سند

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳
کد خبر: 264686
هاشمی در سمت خود باقی بماند +سند

کارکنان سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با ارسال نامه‌ای به رییس جمهور خواستار باقی مانده علی اوسط هاشمی در سمت ریاست این سازمان شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ارسال نامه کارکنان سازمان مرکزی تعاون روستایی به رییس جمهور برای باقی ماندن هاشمی درحالی است که استعفاء هاشمی به دلیل اختلاف نظر وی با وزیر جهادکشاورزی بر سر نحوه خرید حمایتی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی به ویژه زعفران بوده است.

هاشمی معتقد به حضور پر رنگ تر سازمان مرکزی تعاون روستایی در فعالیت های بازرگانی داخلی و خارجی محصولات کشاورزی با روش های مانند دخالت مستقیم در خرید، عرضه در بورس و صادرات بود اما، وزیر جهاد کشاورزی با حضور بیش از حد سازمان تعاون روستایی در امور بازرگانی مخالف است و نتیجه آن را پیچیده تر شدن امور و کندی صادرات می داند.

در بخشی از این نامه آمده است:

جناب آقای رییس جمهور استحضار دارید سازمان مرکزی تعاون روستایی وظیفه خطیر خدمت، هدایت، حمایت و نظارت بر تعاونی ها و تشکل های روستایی، کشاورزی و زنان را با بیش از ۶ میلیون عضو بر عهده دارد. جناب آقای روحانی سازمان مرکزی تعاون روستایی در سال های اخیر با سوء و ضعف مدیریت مواجه بوده است که صرف نظر از ضرر و زیان وارده بر منابع عمومی دولت در مورد خرید های تضمینی و خسارت وارده بر شبکه تعاونی ها، همه روزه شاهده تجمع مال باختگان موسسه اعتباری وابسته در مقابل سازمان بوده ایم و از این حیث رنج ها کشیده  و غصه ها خورده ایم. لکن از دی ماه 96 توسط آقای مهندس حجتی وزیر محترم وزارت جهادکشاورزی آقای مهندس علی اوسط هاشمی با عنوان رییس و هیت مدیره سازمان منصوب و آغاز به کار نمودند. عملکرد و شخصیت مهندس هاشمی که از مدیران ارشد و توانمند و  کارآمد و استاندار موفق سیستان و بلوچستان در دولت جنابعالی بوده اند برای حضرت عالی مبرهم و روشن بوده و بی نیاز از معرفی می باشد. در مدت کوتاه حضور ایشان در این سازمان بارقه ای از امید در دل کارکنان و سازماندهی امور آغاز گردیده است. کارکنان سازمان و اعضای شبکه روستایی و کشاورزی آقای مهندس هاشمی را نجات دهنده سازمان از وضعیت نامناسب فعلی می دانند.

نامه به روحانی