۰ نفر

صنعت تخم مرغ کشور به حالت عادی برگشته است

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 264352
صنعت تخم مرغ کشور به حالت عادی برگشته است

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار با بیان اینکه صنعت تخم مرغ کشور تقریبا به حالت عادی برگشته است، گفت: در حال حاضر ماهانه ۶۵ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود که نیاز کشور تا پایان شهریورماه را تامین می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، رضا ترکاشوند درباره قیمت تخم مرغ اظهار کرد: هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۴ هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار در پاسخ به این سئوال که آیا واردت جدیدی صورت گرفته است یا خیر افزود: اتحادیه دخالتی در واردات تخم مرغ نداشت و واردکنندگان تخم مرغ‌ها را تحویل شرکت پشتیبانی دام می‌دادند و این شرکت کار مدیرت آن را انجام داد.

وی تاکید کرد: از سوی اتحادیه به شرکت پشتیبانی اعلام شد دیگر نیازی به واردات تخم مرغ در زمان حاضر نیست و این شرکت هم واردات را قطع کرده است.

ترکاشوند با بیان اینکه بازار به دلیل تولید داخل به تعادل رسیده است، گفت: با توجه به کاهش تقاضا در نیمه نخست سال، در حال حاضر تولید داخل جوابگوی بازار است و قیمت مناسب است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار با بیان اینکه در حال برنامه ریزی تولید ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ برای طول سال هستیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ماهانه ۶۵ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود که نیاز کشور تا پایان شهریورماه را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: در حال مذاکره و تفاهم با شرکت پشتیبانی دام هستیم تا تخم مرغ مازاد را خریداری و ذخیره سازی کند تا برای تنظیم بازار از تولید داخل استفاده شود.

ترکاشوند با بیان اینکه صنعت تخم مرغ کشور تقریبا به حالت عادی برگشته است خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی دام در راستای حمایت از تولید داخل، تنظیم بازار تخم مرغ و تنظیم بازار نهاده‌های دامی در حال اقداماتی با همکاری اتحادیه است تا بتواند پشتیبانی مناسبی از تولید داشته باشد.