۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

ذخیره سازی ۲۰۰هزار تن تخم مرغ برای ماه رمضان/ تغییر قیمت کالاهای اساسی اجتناب ناپذیر است

۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 263194
ذخیره سازی ۲۰۰هزار تن تخم مرغ برای ماه رمضان/ تغییر قیمت کالاهای اساسی اجتناب ناپذیر است

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت تخم مرغ در ماه رمضان بیش از۲۰۰هزار تن از این کالا ذخیره سازی شده است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی ؛ محمد امامی امین در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره سایر کالاهای پر مصرف نیز، افزود: مقداری از ذخایر نوروز اقلام پر مصرف مانند برنج، مرغ، روغن در انبارها باقی مانده که قابل انتقال و توزیع در ایام ماه رمضان است.

وی ادامه داد: کسری موجود نیز به زودی و با اعلام میزان استاندارد ذخیره سازی کالاهای اساسی که دولت هر ساله به عنوان تنظیم بازار استان برای این ایام اعلام می کند، تامین می شود.

به گفته امامی امین؛ اولین جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در چند روز آینده تشکل و میزان استاندارد ذخیره سازی استان در این ایام اعلام می شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با تک نرخی شدن قیمت دلار باید منتظر افزایش قیمت در کالاهای اساسی در ایام ماه رمضان بود، اظهار کرد: ذخایر عموما از کالاهای داخلی هستند و قیمت آن ها بدون تغییر می ماند اما، آن بخش از ذخایر که از کالاهای وارداتی تامین می شود افزایش قیمت طبیعی است.

محمد امامی امین تاکید کرد: البته بر اساس توافقاتی که بین مباشرین استان و مدیران ستادی انجام شده تغییرات قیمت زیاد نیست و ما تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا کالاهای اساسی در ایام ماه رمضان با کمترین تغییر قیمت به دست مصرف کننده برسد.