۰ نفر

در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران در سال ۹۷ مطرح شد:

کاهش بارندگی تنظیم بازار سال ۹۷ را مشکل تر می کند/ کاهش ضایعات میوه تنظیم بازار شب عید از ۵۷درصد به کمتر از ۲درصد/ تهرانی‌ها در ایام نوروز بیش از ۱۷۷‌هزار کارتن تخم مرغ خارجی مصرف کردند

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸
کد خبر: 263000
کاهش بارندگی تنظیم بازار سال ۹۷ را مشکل تر می کند/ کاهش ضایعات میوه تنظیم بازار شب عید از ۵۷درصد به کمتر از ۲درصد/ تهرانی‌ها در ایام نوروز بیش از ۱۷۷‌هزار کارتن تخم مرغ خارجی مصرف کردند

استاندار تهران گفت: تنظیم بازار ایام نوروز در شرایطی به بهتر نحو انجام شد که در تولید برخی از محصولات با مشکلات زیادی رو به رو بودیم.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدحسین مقیمی امروز در اولین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان تهران در سال ۹۷، با اشاره به برخی از این مشکلات٬ افزود: ماه های پایانی سال گذشته بسیاری از تولیدکننده‌های مرغ و تخم‌مرغ، با مشکل آنفولانزا مواجه و مجبور به معدوم سازی محصول خود شدند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی به موقع در کشور و استان اجازه نداد که مشکلات خللی در تنظیم بازار نوروز ایجاد کند.

مقیمی از دیگر دلایل موفقیت در تنظیم بازار نوروز را همدلی و همراهی همه دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و افزود: هماهنگی دستگاه‌های دولتی با یک بخشنامه انجام می شود و همکاری به خوبی شکل می گیرد.

وی یادآور شد: امسال بین شهرداری و دولت هماهنگی خوبی وجود داشت و این موضوع، در تنظیم بازار به ما کمک کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه تنظیم بازار در سال 97 به خاطر کمبود بارندگی مشکل تر است، اظهار کرد: دستگاه های ذی ربط باید با کشاورزان گفت‌وگوی بیشتری داشته باشند و آنها را به کشت محصولات کم آب بر ترغیب کنند.

وی گفت: امیدواریم با تدابیر این دستگاه ها علی‌رغم کمبود آب در سال 97، تولید محصولات کشاورزی دست کم همانند سال 96 یا بیشتر باشد.

در ادامه جلسه کریم ذوالفقاری٬ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، به عنوان سخنگوی اولین جلسه تنظیم بازار استان تهران در سال ۹۷ اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۵۵۰ تن سیب و ۴ هزار تن پرتقال در ۲۷۰ غرفه عرضه شد.

وی ادامه داد: میزان ضایعات میوه تنظیم بازار در نوروز امسال به کمتر از ۲ درصد رسید در حالی سال گذشته میزان ضایعات ۵۷ درصد و در سال ۹۵ ٬ ۳۶ درصد بود.

ذوالفقار ی اضافه کرد: همچنین در ایام نوروز سال‌جاری ۷۵۰ تن پرتقال و ۱۶۷ تن سیب برای کمک به تنظیم بازار به سایر استان ها ارسال گردید.

وی درباره تنظیم بازار سایر محصولات پر مصرف نیز گفت: با هدف تنظیم بازار محصولات پر مصرف در ایام نوروز از اول اسفند ۹۶ تا ۱۴ فروردین ۹۷ ؛ ۲۰۵۶ تن مرغ منجمد داخلی، ۶۰۰ تن مرغ تازه٬ ۳۶۹ تن گوشت گوساله منجمد وارداتی٬ ۱۷۷۷۳۸ کارتن تخم مرغ وارداتی، ۲۸۳۴ تن گوشت گرم گوسفندی و ۵۸۹۲ تن انواع برنج خارجی توزیع شد.

در پایان این جلسه، با اهدای لوح، از دست‌اندرکاران تنظیم بازار استان تهران تقدیر شد.