۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

خرید نهاده‌های دامی با ارز مبادله‌ای، فروش به قیمت ارز آزاد!/ دستگاه‌های نظارتی کور و کر شده‌اند

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 262910
خرید نهاده‌های دامی با ارز مبادله‌ای، فروش به قیمت ارز آزاد!/ دستگاه‌های نظارتی کور و کر شده‌اند

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: تجار نهاده های دامی ذرت و کنجاله سویا را با دریافت ارز مبادله از دولت وارد می کنند اما، با قیمت ارز آزاد به تولیدکننده می فروشند.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ احمد مقدسی با اشاره به اهداف پرداخت ارز مبادله ای به نهاده های دامی، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: پرداخت ارز مبادله به نهاده های دامی با هدف کاهش هزینه واردات و کمک به تولید انجام می شود اما، ایجاد رانت و فساد تنها نتیجه آن بوده است.

وی اظهار کرد: تفاوت قیمت در ارز مبادله ای و ارز آزاد هر روز بیشتر می شود و تجار نیز بر همین مبنا قیمت های خود را بالا می برند بدون اینکه به مراجع نظارتی پاسخگو باشند.

مقدسی بی تفاوتی دستگاه های نظارتی را عجیب توصیف کرد و افزود: به نظر می رسد در مقابل حجم فسادی که در این بخش درحال اتفاق افتادن است دستگاه های نظارتی کور و کر شده اند.

به گفته وی؛ گرانی فروشی نهاده های دامی وارداتی در حال انجام می شود که قیمت جهانی آن ها تغییر قابل توجه ای نداشته است، ضمن اینکه نهاده های که اکنون به دست تولیدکننده می رسد مربوط به قبل از تغییر قیمت جهانی است.

مقدسی خواستار حذف ارز مبادله برای نهاده های دامی شد و تاکید کرد: دولت با حذف ارز مبادله ای هر چه زودتر به تخلف بزرگی که در این حوزه در حال انجام است پایان دهد و به جای آن مستقیم به تولید کننده یارانه دهد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران اضافه کرد: افزایش قیمت نهاده ها هزینه تولید را برای دامداران افزایش داده است اما در قیمت خرید محصول از آنان تغییر صورت نگرفته است.

مقدسی قیمت خرید هر کیلوگرم شیر از دامداران را 1200 تا 1400 تومان و قیمت تمام شده هر کیلو گرم این محصول را 1530 تومان عنوان کرد.