۰ نفر

آغاز فاز بهاره واکسیناسیون تب برفکی

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 262398
آغاز فاز بهاره واکسیناسیون تب برفکی

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: در فروردین‌ماه ۱۳ مورد از آنفلوانزای پرندگان مشاهده شده که ۹ مورد در واحد‌‌های تولید جوجه رنگی غیرمجاز در یزد بوده است.

علی صفر ماکنعلی در مورد آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان با ورود به سال 97، گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون بر اساس پیش‌بینی‌هایی که داشته‌ایم، به صورت موردی شیوع آنفلوآنزا در کشور داشته‌ایم که به سرعت با آن برخورد و کار تحقیق و بررسی برای مشخص شدن منشأ ویروس آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار کانون‌های بروز آنفلوآنزای پرندگان در دو واحد مرغ تخم‌گذار در استان اصفهان، یک واحد پرورش بوقلمون در استان قزوین، یک واحد مرغ بومی در استان همدان، 9 واحد مرغ تخم‌گذار در استان یزد که البته اکثراً واحدهای تخم‌گذار برای تولید جوجه رنگی و غیرمجاز بوده‌اند، گزارش شده که به سرعت کار معدوم‌سازی و پاکسازی انجام شده است.

معاون سازمان دامپزشکی همچنین از ‌آغاز توزیع و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در فصل بهار خبر داد و گفت: از آنجایی که تب برفکی بیماری بومی در کشور است، باید همواره رصد و پایش را انجام دهیم و امسال نیز به اندازه نیاز واکسن تب برفکی تهیه و توزیع شده و همچنان بنا به درخواست هر استان روند توزیع ادامه دارد.

ماکنعلی به این نکته اشاره کرد که 70 درصد از واکسن تب برفکی از محل تولید داخل و مؤسسه رازی تهیه می‌شود و مابقی وارداتی است.