۰ نفر

توزیع روزانه ۱۰۰تن گوشت گوسفندی و ۴۰۰تن تخم‌مرغ در تهران

۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 258832
توزیع روزانه ۱۰۰تن گوشت گوسفندی و ۴۰۰تن تخم‌مرغ در تهران

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: برای تنظیم قیمت‌های تخم‌مرغ،مرغ و گوشت قرمز روزانه 100 تن گوشت گوساله منجمد، 100 تن گوشت گوسفندی تازه، 400 تن تخم‌مرغ و 200 تن مرغ منجمد به قیمت مصوب تنظیم بازار از طریق سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پایتخت توزیع می‌شود.

رضا سالمی، در مورد آخرین وضعیت توزیع گوشت قرمز برای تنظیم قیمت در بازار شب عید،‌خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 96 تا به امروز گوشت قرمز کمترین نوسان قیمت را داشته است ولی برای ثبات قیمت در بازار روزانه چیزی حدود 80 تا 100 تن گوشت گوسفندی تازه که از کشورهای گرجستان و استرالیا وارد می‌شود به قیمت کیلویی 31 و 500 تا 33 هزار تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین وتره‌بار توزیع می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، وی همچنین در مورد توزیع گوشت منجمد گوساله نیز گفت: در این حوزه نیز با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی افزایشی نداریم و روزانه 50 تا 100 تن گوشت منجمد گوساله به قیمت هر کیلو 22 هزار تومان گوشت سردست گوساله و 23 هزار تومان گرد گوساله توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران همچنین از توزیع روزانه 150 تا200 تن مرغ منجمد به قیمت کیلویی 6هزار و 200 تومان در پایتخت خبر داد و افزود: طی هفته گذشته به دلیل افزایش نیاز برای شب عید برخی سعی داشتند تا قیمت مرغ تازه در بازار را افزایش دهند که با توزیع مرغ منجمد این موضوع کنترل شد و امروز هر کیلو مرغ تازه 7 هزار و 800 تا 7 هزار و 700 در مغازه‌های سطح شهر به فروش می‌رسد و در میدان بهمن 7 هزار تومان قیمت خورده است.

سالمی همچنین در مورد وضعیت توزیع تخم‌مرغ که طی دو ماه اخیر تحت تاثیر کاهش تولید در داخل کشور پس از موج آنفلوآنزای پرندگان و از بین رفتن گله‌های مرغ تخم‌گذار قرار داشته است،گفت: 10 هزار تن تخم‌مرغ تا کنون از ترکیه و آذربایجان وارد کشور شده و بالغ بر 7 هزار و 500 تن آن توزیع شده است.

وی افزود: به طور میانگین روزانه 300 تا 400 تن تخم‌مرغ از طریق سازمان میادین، میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، شهروند، جامبو، سپه، افق و تعاونی‌های مصرف به قیمت شانه‌ای 12 هزار و 600 تومان در حال توزیع است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران از کاهش میانگین 2 هزار تومانی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ خبر داد و افزود: با نظارت تعزیرات حکومتی تولیدکنندگان داخلی موظفند بخشی از تولیدات‌شان را به قیمت مصوب یعنی هر شانه 12 هزار و 600 تومان به دست مصرف کننده برسانند.

سالمی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه بیش از 24 میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار به دلیل آنفلوآنزای پرندگان حذف و مرغداری‌ها توسط سازمان دامپزشکی پاکسازی شده است، پس از طی دوره جوجه‌ریزی‌ انجام شده یا حتی برای سرعت بخشی به کار، پولت وارداتی جایگزین شود تا بتوانیم ظرف دو ماه آینده به تولید تخم‌مرغ به میزان قبل برسیم.

وی در پایان تاکید کرد به میزان کافی ذخایر مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران وجود دارد و مردم پایتخت دغدغه‌ای بابت کمبود در تعطیلات نوروز نداشته باشند.