۰ نفر

در پی انتشار فیلم اعتراض چغندرکاران در اقتصاد آنلاین وزارت جهاد کشاورزی پاسخ داد؛

با تخلف شرکت‌های قند و شکر برخورد می‌شود/ جوایز کشاورزان دوباره برقرار می‌شود

۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 258657
با تخلف شرکت‌های قند و شکر برخورد می‌شود/ جوایز کشاورزان دوباره برقرار می‌شود

مجری طرح توسعه کشت چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی با تأیید اینکه خودداری از بستن قرارداد با کشاورزان چغندرکار تخلف است، افزود: بستن قرارداد با کشاورزان بر شرکت های قند و شکر تکلیف شده و با هیچ بهانه ای حق خودداری از این کار را ندارند.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی ؛ علیرضا یزدانی با اشاره به تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی با انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر٬ گفت: بر اساس این تفاهم نامه شرکت های قند شرکت موظف به خرید چغندرقند از کشاورزان طبق قیمت تعیین شده هستند و دولت مابه‌التفاوت را به آن پرداخت می کند.

وی اظهار کرد: در صورت بروز تخلف موضوع از طریق سازمان های جهاد استان قابل پیگیری است و شرکت های متخلف باید پاسخ گو باشند.

یزدانی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهد بود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی نیز پیگیر این موضوع خواهد شد و کشاورزان می توانند نسبت به تخلفات انجام شده با این وزارتخانه مکاتبه داشته باشند.

وی همچنین درباره قطع سهمیه قند و شکر کشاورزان نیز گفت: این سهیمه که از گذشته های دور با نام جایزه کشاورزان در نظر گرفته می شد سال زراعی ۹۶-۹۵ به دلیل مسائل مالی حذف شد اما، با پیگیری های انجام شده در حال دریافت آن از شرکت های قند و شکر برای کشاورزان هستیم.

مشاور وزیر همچنین از برقراری دریافت این جوایز برای سال زراعی جاری(۹۷_ ۹۶) خبر داد.

مجری طرح توسعه کشت چغندر قند و نیشکر اضافه کرد: البته درباره قیمت ها تجدید نظر خواهد شد چرا که قیمت این جوایز مربوط به سال های بسیار دور است.

 وی در پایان به کشاورزان اطمینان داد؛ درباره سایر موضوعات مطرح شده نیز بررسی انجام می شود و در صورت تأیید برخورد لازم انجام می گیرد.

در فصل برداشت چغندر که از آبان ماه سال جاری شروع شد، کشاورزان چغندرکار به تاخیر در پرداخت بهای محصول، تحویل شکر و قند به جای پول نقد، در نظر گرفتن افت بالا و سهمیه‌بندی تحویل محصول اعتراض کردند. حالا که زمان بستن قرارداد های جدید رسیده برخی از کارخانه‌های قند از بستن قرارداد با کشاورزان معترض خودداری می‌کنند!!! در حالی که اعتراضات کشاورزان برای گرفتن حقشان بوده است و این اقدام کارخانه‌های قند، ظلم در حق کشاورزان و مغایر با اصول اخلاقی است.

درادامه در تماس یکی از مخاطبان اقتصاد آنلاین فیلمی از تخلف یکی از شرکت‌های قند و شکر در خودداری از بستن قرارداد با چغندرکاران معترض تهیه شده است که می بینید!