۰ نفر

ضرورت مشارکت همگانی برای گسترش جنگل‌ها و فضای سبز

۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 255194
ضرورت مشارکت همگانی برای گسترش جنگل‌ها و فضای سبز

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با مشارکت همگانی باید به دنبال توسعه و گسترش جنگل ها و فضای سبز کشور باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان جنگل ها، خلیل آقایی نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ منابع طبیعی بی بدیل خواند و گفت: رسانه ها مهم ترین رکن ارتباطی با مردم هستند و می توانند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مهم کشوری اثر گذار بوده و بسیاری از مسایل با اهمیت جامعه نظیر منابع طبیعی و محیط زیست را به اولویت های مهم تبدیل کنند.

آقایی تصریح کرد: یک درخت می تواند در یک سال اکسیژن دو نفر انسان را تامین کند،گردوغبار و منو اکسید کربن را جذب و اکسیژن تولید نماید. بنابراین رسانه ها هستند که می توانند درباره اهمیت کاشت درخت و فواید آن به جامعه و افکار عمومی اطلاع رسانی کنند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امنیت اکولوژیک پایه و اساس امنیت جامعه است و اگر دقیق به اطراف زندگی خود بنگریم در می یابیم همه حیات و زندگی انسان ها و موجودات وابسته به منابع طبیعی است و صاحبان رسانه ها به عنوان یک اقدام مسئولانه و انسان دوستانه می توانند در مصاحبه با مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و افراد تاثیرگذار در جامعه سوال بپرسند که امسال چند درخت کاشته اند؟!

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین اضافه کرد: منابع طبیعی متعلق به همه آحاد جامعه است و وابسته به سازمان خاصی نیست و در راه حفظ و توسعه منابع طبیعی باید بسوی مردم دست خود را دراز کنیم و با مشارکت همگانی به دنبال توسعه و گسترش جنگل ها و فضای سبز کشور باشیم.

وی گفت: طبق سنت حسنه هر ساله برای سفره هفت سین عید نوروز گندم، جو و حبوبات پرورش می دهیم و در روز سیزده بدر آن را در طبیعت رها می کنیم و بدون اینکه فوایدی از آن حاصل شود به راحتی از دست می روند این در حالی است که می شود در این راستا کاری ماندگار انجام داد و به جای سبزه، یک نهال در گلدان رشد دهیم و در روز طبیعت آن را در پارک و یا باغچه حیاط منزل بکاریم تا منفعت آن به همگان برسد و این می تواند به عنوان یک پیشنهاد جایگزین و عام المنفعه مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.