۰ نفر

افزایش۴درصدی تورم انواع میوه‌

تورم کالاهای زراعی و دامی اعلام شد

۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۵۷
کد خبر: 254335
تورم کالاهای زراعی و دامی اعلام شد

مرکز آمار ایران در گزارشی شاخص تورم محصولات زراعی، باغی و دامداری را به تفکیک گروه های کالایی اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس این گزارش، شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر است با ٢٥٠,٣ که به ترتیب نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٢.٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٧.٨ درصد افزایش یافته است. تغییر چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر  با ٥.٧ درصد است.

شاخص زراعت و باغداری

- شاخص «زراعت و باغداری» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٥١,٤ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب  ٥.٠ و ٤.٣ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز معادل ١.٩ درصد افزایش می باشد.

- شاخص گروه «غلات» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٨٣,٤ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب  ٩.٧ و ١٠.٨ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٦.٥ درصد افزایش می باشد.

- شاخص گروه «میوه ها و میوه های آجیلی» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٣٩,٨ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١.٢ درصد کاهش و نسبت به فصل قبل ٣.١ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٤.١ درصد کاهش می باشد.

- شاخص گروه «سبزیجات» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٤١,٨ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٢.٤ درصد افزایش و نسبت به فصل قبل ١٩.١ درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٢٢.٠ درصد افزایش می باشد.

- شاخص گروه «موادخام طبقه بندی نشده» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٤٧,٦ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل و نسبت به فصل قبل به ترتیب  ٣.٤ و ٣٥.٠ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٣.٢ درصد کاهش می باشد.

شاخص دامداری سنتی

- شاخص «دامداری سنتی» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٤٨,١ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤.٥ درصد افزایش و نسبت به فصل قبل ٠.١ درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ١٤.٩ درصد افزایش می باشد.

- شاخص گروه «پرورش بز و بزغاله» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٣٠,٦ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٠.٠ درصد و نسبت به فصل قبل ٠.٢ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٢١.٨ درصد افزایش می باشد.

- شاخص گروه «پرورش گاو و گوساله سنتی» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٤٠,٦ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣.٩ درصد افزایش و نسبت به فصل قبل ٤.٦ درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ١٣.٣ درصد افزایش می باشد.

- شاخص گروه «گوسفند و بره» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٤٤,٦ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٤.٢ درصد و نسبت به فصل قبل ٠.٢ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٢٧.٧ درصد افزایش می باشد.

- شاخص گروه «سایر محصولات حیوانی» در فصل پاییز سال ١٣٩٦ برابر با ٢٦٦,٥ است که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦.٨ درصد و نسبت به فصل قبل ٥.٣ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٦.١  درصد افزایش می باشد.