۰ نفر

در خصوص استفاده نکردن از بورس کالا عنوان شد

عضو کمیسیون کشاورزی: وزارت جهاد کشاورزی مسئول است

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۵۸
کد خبر: 251898
عضو کمیسیون کشاورزی: وزارت جهاد کشاورزی مسئول است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی: «با توجه به کسری بودجه دولت و تسریع پرداخت پول در بورس کالا، چرا قصد دارند استفاده از بورس کالا را برای سال آینده لغو کنند؟»

جواد کاظم نسب، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به خبر اجرایی نشدن خرید گندم در بورس کالا برای سال آینده، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس با اقداماتی که سبب تاخیر در رسیدن پول به گندمکاران و فشار بر آنها می شود، مخالف است. در این راستا بعد از بررسی لایحه بودجه در مجلس، کمیسیون کشاورزی به صورت جدی به این موضوع خواهد پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا ، او با اشاره به این که وزارت کشاورزی در پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران مشکل داشت و قرار بود از طریق تامین مالی در بورس کالا تا حدود زیادی آن را برطرف کند، تصریح کرد: به نظر می رسد با استفاده نکردن از بورس کالا در خرید گندم سال آینده، قطعا پرداخت مطالبات گندمکاران با مشکلات بیشتری پرداخت خواهد شد. امسال هم در این خصوص مشکل وجود داشت و اگر برای سال بعد تدبیری اندیشیده نشود، مسئولان باید پاسخگو باشند. اعضای کمیسیون کشاورزی مصمم هستند به هر نحو ممکن مشکل تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران مرتفع شود. در این میان قطعا یکی از ابزارها بورس کالا است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: من با خرید گندم در بورس کالا  کاملا موافق هستم. از طریق بورس کالا، پرداخت پول به کشاورزان آسان‌تر انجام می‌شود و باید از هر ابزاری که موجب پرداخت آسان‌تر مطالبات کشاورزان می‌شود، استفاده کنیم.

کاظم نسب با تاکید بر این که اگر وزارت کشاورزی از بورس کالا استفاده نکرد، مسئول پیامدهای آن در سال بعد است، افزود: باید برای تولید کشاورز ارزش قائل شد. بنابراین دولت و وزارت کشاورزی باید برای خرید محصولات کشاورزان از همه ابزارهای ممکن استفاده کنند تا شرمنده کشاورزان نشویم. با توجه به کسری بودجه، وزارت کشاورزی همین امسال برای پرداخت مطالبات گندمکاران مشکل داشت. سال آینده احتمالا مشکلات، بیشتر هم می‌شود.