۰ نفر

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری:

تجهیز ۱میلیون و ۷۳۳هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۳۷
کد خبر: 250200
تجهیز ۱میلیون و ۷۳۳هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری

از ابتدای اجرای طرح تا پایان دی ماه سال جاری،یک میلیون و ۷۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری از آغاز سال جاری تا پایان دی ماه،طرح سامانه های نوین آبیاری در قالب ۱۶ هزار و ۴۶۶ پروژه در سطح ۲۷۹ هزار و ۶۴۳ هکتار از اراضی اجرا شده و یا در حال اجرا می باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس زارع، سطح اجرا شده طرح سامانه های نوین آبیاری از ابتدای سال ۹۶ تا پایان دی ماه را ۱۳۱ هزار و ۱۲۲هکتار اعلام کرد و افزود: این طرح در سطح ۱۴۸ هزار و ۵۲۱ هکتار از اراضی نیز در حال اجراء است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تا پایان دی ماه سال جاری،یک میلیون و ۷۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

زارع با بیان این که تاکنون از کل اعتبارات مصوب طرح معادل ۳۷ درصد تخصیص دریافت و به سازمان جهاد کشاورزی استان ها ارسال شده است،گفت:در ۱۰ ماهه امسال،استان های فارس با ۱۹ هزار و ۲۸۶ هکتار،اصفهان با ۱۱ هزار و ۱۹۵ هکتار و همدان با ۷ هزار و ۲۱۵ هکتار بیشترین سطوح اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری را در بین استان های کشور داشته اند.