۰ نفر

رییس سازمان امور عشایر خبر داد:

یارانه عشایر قطع نمی‌شود

۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸
کد خبر: 249094
یارانه عشایر قطع نمی‌شود

معاون وزیر و رییس سازمان امورعشایر کشور از تداوم پرداخت یارانه پرداختی به جامعه عشایر کشور در سال آینده خبر داد و گفت: با حمایت مستقیم مجلس و دولت، یارانه هیچ یک از عشایر در سال آینده قطع نخواهد شد.

کرمعلی قندالی، همچنین میزان گوشت قرمز تولیدی سالانه در دولت یازدهم را 195 هزار تن برآورد کرد و گفت: قبل از این دولت میزان تولید سالانه گوشت قرمز عشایر 160 هزار تن بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی تعداد جمعیت عشایری کشور را 1.2 میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: هم اینک بیش از 24 میلیون راس دام سبک کشور در اختیار عشایر است.

به گفته قندالی، حدود 60 درصد از عشایر در مناطق زاگرس و 40 درصد مابقی در مناطق البرز و مرکزی مستقر هستند.

رییس سازمان امورعشایر، تعداد خانوار عشایری کشور را 213 هزار خانوار ذکر و تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از 75 هزار خانوار عشایر از بیمه اجتماعی برخوردار شده اند.

وی از تامین و تحویل 15هزار پنل خورشیدی به منظور تامین برق و روشنایی چادرعشایر کوچرو در دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال جاری پنل های خورشیدی به 30 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان امور عشایر کشور از توزیع روزانه 7 میلیون و 200 هزار لیتر آب آشامیدنی سالم بین عشایر خبر داد و گفت: با توجه به وجود پدیده خشکسالی، روزانه حدود 600 تانکر 12هزار لیتری کار آبرسانی به عشایر را در مناطق مختلف کشور برعهده دارند.