۰ نفر

استفاده از آب‌های دریا و ژرف تنها راه نجات از بی‌آبی کشور است

۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۱۷
کد خبر: 241889
استفاده از آب‌های دریا و ژرف تنها راه نجات از بی‌آبی کشور است

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: استفاده از آبهای دریا و ژرف تنها راه نجات از بی آبی در کشور است و می تواند بسیاری از مشکلات را در بلندمدت حل کند.

اسماعیل نجار روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران جنوب سیستان وبلوچستان در چابهار اظهار داشت: شیرین سازی آب دریا و استحصال آب از دریا به عنوان مطمئن ترین منبع بهترین و کم هزینه ترین راه برای رفع مشکلات بی آبی و تامین آب کشاورزی و صنعت بشمار می رود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی بر احداث آب شیرین کن در کنار دریا تاکید کرد و افزود: 25 میلیارد تومان اعتبار برای استحصال آب های ژرف پیش بینی شده است.

وی افزود: اکثر نقاط کشور با بی آبی مواجه هستند و آب چاههای آب و کشاورزی بشدت افت کرده است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی 100 میلیون دلار اعتبار برای تقویت آتش نشانی های کشور پیش بینی کرده است که امیدواریم بسیاری از مشکلات مرتفع و خدمات رسانی بهتر انجام شود.

معاون وزیر و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور بر حل مشکلات ریزگردها، خشکسالی، کشندقرمز و بی آبی تاکید کرد.

نجار از فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان های سیستان وبلوچستان خواست به موقع خسارت ها را اعلام کنند تا پس از برآورد رسیدگی و جبران خسارت شود.

وی گفت: کشور دچار بحران های شدید و اعتبارات دراین زمینه محدود است و بسیاری از جبران خسارت های حوادث گوناگون ممکن است دیر شود.