۰ نفر

در نامه ای خطاب به معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد؛

تقدیر معاون رییس‌جمهور از اجرای عملیات خرید تضمینی گندم

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۲
کد خبر: 238300
تقدیر معاون رییس‌جمهور از اجرای عملیات خرید تضمینی گندم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از عملکرد شرکت بازرگانی دولتی ایران در زمینه‌ اجرای عملیات خرید تضمینی گندم در سال زراعی 96-1395 تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدباقر نوبخت درنامه‌ای خطاب به معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از اقدامات و فعالیت‌های این شرکت در راستای اجرای موفق عملیات خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری (1396-1395) که استمرار و تداوم خودکفایی در تولید گندم مورد نیاز کشور را درپی داشته است، قدردانی کرد.

از آغاز فصل برداشت گندم در فروردین‌ماه سال‌جاری، شرکت بازرگانی دولتی ایران توسط 1400 مرکز خرید در سراسرکشور توانست؛ مقدار 8 میلیون و 900 هزار تن گندم با نرخ تضمینی و مصوب هرکیلوگرم 13 هزار ریال و به ارزش کل 116 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و با تعامل و همکاری بانک‌های عامل، میزان اعتبارات مورد نیاز را جذب و توسط بانک کشاورزی به حساب گندم‌کاران در سراسر کشور پرداخت کند.

همچنین پروژه‌ ارتقاء و بهبود کمی و کیفی تولید گندم داخلی که از سال 1392 کلید خورده است، با حمایت‌های دولت و وزرای جهادکشاورزی و امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، طی سه سال اخیر به نتیجه رسیده و کشور از مرزهای خودکفایی در تولید گندم عبور کرده است.