۰ نفر

کمبود نارنگی در سه روز گذشته

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶
کد خبر: 237755
کمبود نارنگی در سه روز گذشته

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: در سه روز گذشته میوه نارنگی انشو ساری در بازار کمبود داشته و به همین خاطر افزایش قیمت داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، حسین مهاجران در خصوص آخرین وضعیت بازار میوه در روزهای پایانی آذر ماه گفت: در سه روز گذشته میوه نارنگی انشو ساری در بازار کمبود داشته و به همین خاطر افزایش قیمت داشته و در کنار آن میوه انار نیز به دلیل سرما زدگی محصولات کشاورزی در مقایسه با سال گذشته افزایش حدود 2 برابری داشته یعنی به طور مشخص سال گذشته قیمت انار خوب در بازار 4 هزار تومان بوده است که این رقم در سال جاری از قیمت 6 تا 7 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

وی افزود: دلیل افزایش قیمت انار در کمبود این محصول بوده که امیدواریم با گل کردن مجدد و آسیب ندیدن آن مشکل کمبود در بازار مرتفع شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار عنوان کرد: هندوانه در مقایسه با سال قبل 30 درصد قیمت آن کمتر است یعنی سال گذشته در میادین به قیمت 2 هزار و 500 تومان به فروش می رسید که در سال جاری به قیمت هزار و 600 تومان یا هزار و 700 تومان عرضه می شود.

مهاجران در خصوص گوجه و کمبود آن در بازار گفت: گوجه موجود در بازار تماما برای مناطق گرمسیر است و به قیمت 2 هزار و 500 تومان تا 4 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

وی در خصوص قیمت سایر میوه ها نیز در بازار گفت: قیمت نارنگی هزار و 500 تومان تا 4 هزار و 500 تومان، پرتقال شمال از هزار و 400 تومان تا 2 هزار تومان، سیب قرمز و زرد 3 هزار و 500 تا 4 هزار تومان و سیب های کوچکتر به قیمت کمتر نیز در بازار عرضه می شود، موز کمتر از 4 هزار و 500 تومان به فروش می رسد، خیار یزدی 3 هزار تا 3 هزار و 500 تومان و متفرقه ها تا 2 هزار تومان و پرتقال جنوب به دلیل مجلسی بودن گران تر بوده و در بازه 6 هزار و 500 تومان تا 7 هزار تومان به فروش می رسد.