۰ نفر

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد:

آغاز صدور کد رهگیری ۴بعدی برای زعفران ایران/ ابلاغ سیاست تولید محصولات ارگانیک به وزارت جهاد کشاورزی

۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹
کد خبر: 237492
آغاز صدور کد رهگیری ۴بعدی برای زعفران ایران/ ابلاغ سیاست تولید محصولات ارگانیک به وزارت جهاد کشاورزی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد: 90درصد زعفران مصرفی دنیا در ایران تولید می شود که این امر فرصتی بزرگی در اختیار ما قرار داده است که باید از آن بهره برد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از مشکلاتی که در عرضه زعفران ایران به بازار جهانی وجود داشت نبود شناسنامه و کد رهگیری برای این محصول بود که از 2 ماه گذشته با همت سازمان مرکزی تعاون روستایی مرتفع شده است.

حسین صفایی با بیان اینکه 90 درصد زعفران مصرفی دنیا در ایران تولید می شود،افزود: این امر فرصتی بزرگی در اختیار ما قرار داده است که باید با اصلاح ساختار تولید و عرضه از آن بهره برد.

وی با اشاره به کیفیت و سلامت زعفران ایران ادامه داد: صدور کد رهگیری 4 بعدی برای 12 هزار بسته 3 تا 3/5 کیلوگرمی زعفران از اولین گام ها برای تولید و عرضه این محصول به صورت ارگانیک است که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شده و ادامه دارد.

صفایی یاد آور شد: کد رهگیری 4 بعدی اطلاعاتی مانند، نام تولید کننده، نام کارشناس ناظر و نام آزمایشگاه را در بر می گیرد، ضمن اینکه همراه آن برگه آزمایشگاه نیز بر روی بسته های زعفران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در ماه های گذشته رئیس جمهور برای وزارتخانه های مختلف سیاست هایی را برای اجرا ابلاغ کرده است، مطرح کرد: در این راستا به وزارت جهاد کشاورزی ۱۵ سیاست راهبردی ابلاغ شده که یکی از آنها تمرکز بر تولید محصولات ارگانیک است.

صفایی با تاکید بر اینکه تولید گیاهان دارویی جز برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است، افزود: تا یکی دو سال پیش توجه جدی به این موضوع نمی شد اما از سال قبل بحث محصولات ارگانیک مورد توجه جدی قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گیاهان دارویی را یکی از ظرفیت های تولید محصول ارگانیک در کشور دانست و اضافه کرد: در حوزه گیاهان دارویی در آینده ای نزدیک اراضی و ظرفیت های جدید اختصاص پیدا می کند، همچنین سرمایه گذاری های جدیدی در این حوزه انجام خواهد شد.

صفایی در پایان ابلاغیه رییس جمهور برای تولید محصولات ارگانیک را فرصت بسیار ارزشمند عنوان کرد و از انجمن ارگانیک ایران خواست تا از وزارت جهاد کشاورزی مطالبه گری داشته باشند.