۰ نفر

قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خبر داد:

۱.۶میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی هستند

۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳
کد خبر: 231542
۱.۶میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی هستند

قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آمادگی این صندوق را برای پوشش بیمه اجتماعی بافندگان فرش دستباف با پرداخت ماهیانه ۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

صمدالله فیروزی در همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فرش دستباف اظهار کرد: در اصل ۲۹ قانون اساسی یکی از جامع‌ترین تعریف‌ها در حوزه تامین اجتماعی دیده می‌شود. برابر این اصل برخورداری از تامین اجتماعی در قبال حوادث پیری، از کارافتادگی، بازنشستگی، فوت و سوانح حقی است همگانی و دولت مکلف است با استفاده از منابع عمومی نسبت به این حق عمومی اقدام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: با تصویب قانون ساختار نظام جامع تامین اجتماعی و شکل‌گیری وزارت رفاه و تامین اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شکل گرفت که سهل‌ترین و ارزان‌ترین بیمه اجتماعی کشور متعلق به این صندوق است.

فیروزی افزود: این صندوق در عمر ۱۲ ساله خود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی، عشایر و کشاورزی را تحت پوشش قرار داده و بیش از ۴۰ هزار سرپرست خانوار مستمری‌بگیر دارد.

به گفته قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مصوبه بازنشستگی پیش از موعد که اخیرا در مجلس به تصویب رسید نیز در این صندوق در حال اجرا است.

وی گفت: طی تفاهمی که با اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف منعقد کردیم به سهم خود در بهترین حالت و بدون هیچ شرط و شروطی به صرف سکونت این افراد و با معرفی تعاونی‌ها، برای پوشش بیمه اجتماعی این اقشار در قبال تعهدات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی آمادگی داریم و با ماهی ۴۰ هزار تومان می‌توان به عضویت این صندوق درآمد.

فیروزی تصریح کرد: بحث بیمه درمان هم بر اساس تسهیلات دولت و بودجه مصوب در کل بودجه کشور، کل افراد روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر با تعهد پرداخت سهم بیمه دولت در دست اجرا است و ما به عنوان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در قبال تعهدات بلندمدت از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت آمادگی داریم.

قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد کل جامعه هدف تعاونی‌های فرش دستباف را با پرداخت ماهی ۴۰ هزار تومان و تعهد دو سوم حق بیمه‌ای که دولت می‌پردازد، پوشش بدهد.