۰ نفر

پایان جنگ گوجه‌فرنگی میان روسیه و ترکیه!

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴
کد خبر: 227046
پایان جنگ گوجه‌فرنگی میان روسیه و ترکیه!

روسیه ورود گوجه فرنگی تولیدی ترکیه را از اول ماه نوامبر آزاد کرد.

به گزارش ودوموستی ، الکساندر نواک - وزیر انرژی روسیه - به نمایندگی از این کشور در کمیسیون بین دولتی تجارت روسیه و ترکیه گفت: براساس تصمیم دولت، تولیدکنندگان ترکیه ای می توانند از ابتدای نوامبر ۵۰ هزار تن گوجه فرنگی را به بازار روسیه عرضه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: روسیه در پاسخ به لغو محدودیت ها ،انتظار دارد تا ترکیه نیز موانع مشابه را در صادرات محصولات کشاورزی روسیه به بازار این کشور برطرف کند.

این مقام روس تاکید کرد که مسکو به طور مداوم اقداماتی را برای آزادسازی محدودیت های ایجاد شده در تجارت دو کشور انجام می دهد اما این کار تا حد زیادی بستگی به عمل متقابل رفع محدودیت های تجاری ترکیه برای روسیه دارد.

وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: ترکیه آماده است تا از روسیه گوشت مورد نیاز خود را تامین کند ،همکنون بازرسان ترکیه از شرکت های تولید گوشت روسیه بازدید کرده اند و وزارت کشاورزی ما در حال آماده سازی گواهینامه های لازم برای صادرات گوشت به ترکیه است.

روسیه بخشی از محصولات کشاورزی بازار مصرفی خود را از ترکیه تامین می کند.

روابط اقتصادی روسیه و ترکیه در پی سرنگونی یک فروند هواپیمای سوخو ۲۴ روسیه بر فراز خاک ترکیه در نوامبر ۲۰۱۵ میلادی متشنج شد  اما سرانجام با دیدارهای رؤسای جمهور دو کشور از سر گرفته شد.