۰ نفر

چگونه روغن زیتون فرابکر را از سایر روغن‌ها تشخیص دهیم؟

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲
کد خبر: 227045
چگونه روغن زیتون فرابکر را از سایر روغن‌ها تشخیص دهیم؟

رئیس شورای ملی زیتون گفت: تشخیص ۱۰۰ درصدی روغن زیتون فرابکر از سایر روغن‌های زیتون فقط در آزمایشگاه امکان‌پذیر است اما با چند روش می‌توان تا حد زیادی تشخیص داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی عباسی با تاکید بر اینکه تفاوت روغن زیتون فرابکر، بکر و بی‌کیفیت به شرایط استحصال روغن از میوه زیتون بستگی دارد، اظهار کرد: برای تولید روغن فرابکر، استحصال روغن باید تا ۲۴ ساعت بعد از برداشت صورت بگیرد و بهترین زمان برای روغن کشی زمانی است که گوشت میوه بنفش، سبز یا سیاه شده باشد.

وی افزود: در کارخانه‌ها برای جداسازی روغن و تفاله از آب استفاده می‌شود و برای تولید روغن فرابکر، دمای آب باید زیر ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد. از همین رو، روغن‌های فرابکر و روغن‌هایی با کیفیت پایین‌تر باید قیمت متفاوتی داشته باشند و انتخاب را بر عهده خریدار بگذارند. گرچه تشخیص ۱۰۰ درصدی روغن زیتون فرابکر از سایر روغن‌های زیتون فقط در آزمایشگاه امکان‌پذیر است اما با چند روش می‌توان تفاوت این دو را تا حد زیادی تشخیص داد.

وی افزود: روغن زیتون فرابکر، روغنی است که وقتی در آن باز می‌شود بوی علف تازه و خرد شده می‌دهد و هرگز بوی بدی ندارد. علاوه بر این، اگر یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر را روی زبان ریخته و با هوا بلعیده شود تا ۴۰ ثانیه سوزش موضعی را در گلوی خود احساس خواهیم کرد.

 روغن زیتون فرابکر یا فوق بکر، روغن زیتون تصفیه نشده است و با کیفیت‌ترین نوع روغن زیتون به شمار می‌رود. در واقع روش استخراج روغن زیتون فرا بکر طوری است که ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در زیتون حفظ شده و طعم واقعی زیتون احساس می‌شود. از این‌رو به خاطر دارا بودن مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب تک اشباع نشده، امگا ۳، ویتامین K و ویتامین E زمینه را برای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی فراهم می‌کند.