۰ نفر

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

۱۰۰۰روستای محصول‌محور در کشور ایجاد می‌شود

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۹
کد خبر: 225840
۱۰۰۰روستای محصول‌محور در کشور ایجاد می‌شود

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با طرح «روستا تعاون» تا پایان سال جاری تعداد 1000 روستای محصول‌محور در کل کشور ایجاد خواهیم کرد که سهم استان ایلام 36 روستا خواهد بود.

«جمشید تقی‌زاده» در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ، با تاکید بر اینکه تکیه به تولید لازمه اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه برنامه 9 گانه برای 4 سال آینده طرحی مدون و دقیق برای این وزارتخانه تهیه کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، تقی‌زاده با اشاره به اینکه ارتقاء امنیت شغلی و صیانت از سرمایه‌های انسانی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی است، گفت:  برای جامعه کار و تولید در سطح کشور برنامه‌های ویژه‌ای تدوین شده و  پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی از دیگر برنامه‌های وزارتخانه است و امیدواریم در دولت دوم تدبیر و امید شاهد جهت‌گیری و هدف‌گذاری بهتر در زمینه کاهش فقر  و به تبع آن کاهش نابرابری در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 1400 به اهدافی چون افزایش حمایت از بهبود معتادان به میزان یک میلیون و 432 هزار و 496 نفر، افزایش حمایت از کودکان خیابانی به تعداد سالانه 7600 نفر ، کنترل افزایش طلاق به تعداد 176 هزار و 119 نفر، کاهش و کنترل وقوع طلاق در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق به میزان 20 درصد در سال دست پیدا کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تاکید بر اینکه امیدواریم با تمرکز بر سیاست‌های مناسب برای مقابله با فقر و توسعه اشتغال، زمینه‌های خوبی برای کنترل نرخ افزایش آسیب‌های اجتماعی و کاهش آنها ایجاد کنیم، تصریح کرد: مهم‌ترین رکن اقتصاد و اشتغال، بخش خصوصی است، چون بخش خصوصی شغل ایجاد می‌کند و وظیفه دولت، کمک به توسعه اقتصادی و فعالان این بخش برای برداشتن موانع است.

تقی‌زاده با بیان اینکه روستاها نماد تولید و خودکفایی در کشور هستند، ادامه داد: اکثر روستاهای کشور امروز دارای جاده، آب و برق و گاز هستند یعنی زیرساخت زندگی در روستاها بهبود یافته و  در بسیاری از روستاها در حال حاضر تعداد روستائیان دارای دفترچه‌ی بیمه ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به اینکه بکارگیری تعاونی‌های روستایی تجربه‌ای موفق بود، گفت: برنامه «روستا تعاون» باید مبتنی بر توانایی‌های هر روستا پیگیری شود و  برای همه‌ی روستاهای کشور نمی‌شود یک نسخه را اعمال کرد، بلکه برای توسعه روستایی باید با شناخت شرایط و مزیت‌های هر منطقه دقیقا اقدام به برنامه‌ریزی کرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ایجاد صنایع کوچک اشتغالزا با محوریت تعاونی از اقدامات ما خواهد بود و با طرح جدید روستا تعاون ما تا پایان سال جاری تعداد 1 هزار روستای محصول محور در کل کشور ایجاد خواهیم کرد که سهم استان ایلام 36 روستا خواهد بود.