۰ نفر

نماینده موقت فائو در ایران:

کاهش فقر و افزایش امنیت غذایی در روستاها با اشتغال زنان روستایی

۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷
کد خبر: 225283
کاهش فقر و افزایش امنیت غذایی در روستاها با اشتغال زنان روستایی

نماینده موقت فائو در ایران گفت: ۴۳ درصد از تأمین غذا در کشورهای در حال توسعه بر عهده زنان روستایی است و تحقیقات نشان داده زنان روستایی درآمد خود را صرف امنیت غذایی، لباس، آموزش و بهداشت کودکان در روستاها می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، استرکویش لاروش امروز در نخستین همایش کارآفرینی زنان روستایی و عشایر در توسعه پایدار که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: زنان ساکن مناطق روستایی به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرند در حالی که یک چهارم از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه 76 درصد از فقرای جهان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، فعالیت زنان روستایی می‌تواند به توانمندسازی، کاهش فقر و امنیت غذایی در این مناطق کمک کند.

لاروش خاطر نشان کرد: فائو هر سال 15 اکتبر، در تمام جهان همایش های را به عنوان روز جهانی زن روستایی برگزار می‌کند تا با استفاده از این فرصت بیشتر به مشکلات این قشر توجه شود.

وی با اشاره به فعالیت زنان در روستاهای ایران، اضافه کرد: امروزه زنان روستایی در ایران در تولید غذا، محصولات کشاورزی، شیلات، پرورش دام و به ویژه طیور و سایر فعالیت ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال از سال 2011 پروژه‌های احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته تحت فرسایش باد و خاک شور با همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع در استان‌های خراسان جنوبی و کرمان و با کمک و حضور مؤثر زنان روستایی در حال اجراست.

لاروش با بیان اینکه بعضی از زنان روستایی به عنوان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند، افزود: علیرغم نقش حیاتی آنها در جامعه روستایی، در نقاط مختلف جهان دسترسی آنها به خدمات ترویجی، تأمین اجتماعی، زمین کشاورزی و اطلاعات و فناوری‌ نوین بسیار محدود است و در برخی مناطق این زنان با دستمزدی پایین‌تر از مردان و حتی به طور رایگان در زمین‌های کشاورزی خانوادگی فعالیت می‌کنند.

نماینده موقت فائو در ایران در پایان ابزار امیدواری کرد با افزایش دسترسی زنان روستایی به منابعی مانند وام، تولید و بهره‌وری فعالیت آن ها در روستاها افزایش یابد و با فروش محصولات خود در جهت مبارزه با فقر پیش بروند.