۰ نفر

در روز جهانی زن روستایی؛

تفاهم‌نامه سه‌جانبه ترویج مصرف محصولات سالم با مشارکت زنان روستایی امضاء شد/ نقش پررنگ زنان در کاهش فقر کشاورزان

۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۷
کد خبر: 225258
تفاهم‌نامه سه‌جانبه ترویج مصرف محصولات سالم با مشارکت زنان روستایی امضاء شد/ نقش پررنگ زنان در کاهش فقر کشاورزان

تفاهم نامه سه جانبه به منظور ترویج محصولات سالم و استاندارد با مشارکت زنان روستایی و عشایری میان وزارت جهادکشاوری، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این تفاهم نامه در حاشیه نخستین همایش ملی نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار به امضا رسید.

اسکندر زند، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این همایش با بیان اینکه امروزه در دنیا فعالیت های کشاورزی به دو بخش کشاورزی خانوادگی و صنعتی تقسیم می شود، افزود: ۷۰ درصد فعالیت های کشاورزی دنیا در بخش کشاورزی خانوادگی انجام می شود و نقش زنان در این فعالیت ها بسیار پررنگ است.

وی گفت: با توجه به تاثیر مهمی که کشاورزی خانوادگی بر کشاورزی صنعتی دارد نمی توان از این نوع کشاورزی غافل شد چراکه غفلت از آن به کشاورزی صنعتی آسیب خواهد زد.

زند تاکید کرد: در همه جای دنیا پرداختن به کشاورزان بیشتر از صنعت کشاورزی اهمیت دارد و ما نیز باید به کشاورزان خود اهمیت بیشتری بدهیم.

وی با اشاره به نقش مهم زنان کشاورز در دنیا، اظهار داشت: پرداختن به زنان روستایی و عشایری جزو اولویت ها در تمام جهان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: زنان نیمی از جامعه هستند که نیم دیگر آن را می سازند به همین دلیل کم توجهی به زنان در بخش کشاورزی، ما را از رسیدن به اهدافمان دور خواهد کرد.

زند خاطر نشان کرد: زنان روستایی و عشایری نقش مهمی در توسعه پایدار دارند و در کشاورزی هزاره سوم که ۱۷ هدف برای توسعه پایدار دیده شده زنان جایگاه ویژه ای دارند.

وی در پایان گفت: افزایش درآمد، کاهش فقر کشاورزان، پایداری اکوسیستم از زیرمجموعه های توسعه پایدار هستند که زنان می توانند نقش مهمی در آن ها داشته باشند.