۰ نفر

جایگزینی ارقام تجاری گلابی، علت قطع درختان سیب در دماوند

۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳
کد خبر: 225218
جایگزینی ارقام تجاری گلابی، علت قطع درختان سیب در دماوند

سازمان جهاد کشاورزی استان تهران علت قطع درختان سیب توسط باغدار دماوندی را اصلاح و جایگزینی با نهال های ارقام تجاری گلابی اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در پی انتشار خبر و فیلم درختان قطع شده باغ سیب در شهرستان دماوند در فضای مجازی و برخی رسانه ها، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن حضور در محل و بررسی موضوع،عنوان کرد:تعداد 50 اصله درخت سیب پایه بذری با سن 15 سال از باغ دو هکتاری توسط آقای محمود محسنی وطنی باغدار محله هومند کیلان شهرستان دماوند قطع شده که علت آن اصلاح و جایگزینی با نهال های ارقام تجاری گلابی بوده است.

علی اشرف منصوری اضافه کرد:این باغدار، جایگزینی درختان سیب را با کاشت ارقام گلابی در سال گذشته آغاز و سپس در سال جاری اقدام به قطع درختان سیب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان این که بخش اعظمی از محصول این باغ پیش از قطع درختان جمع آوری شده بوده است،اظهار داشت: در راستای سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تجاری سازی و اصلاح و احیای باغ ها، تامین نهال های یارانه دار تجاری و سایر تسهیلات برای ایجاد باغ های جدید پایه رویشی GF،GN ،GIZ ، MMو همچنین باغ های سیب پایه مالینگ به منظور اصلاح و جایگرینی باغ ها و تجاری سازی تولید در دستور کار این سازمان قرار دارد.