۰ نفر

ضرورت افزایش صادرات زعفران برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا

عبور سطح زیرکشت زعفران از مرز ۱۰۰هزار هکتار/ تلاش شورای ملی زعفران برای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان

۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 221626
عبور سطح زیرکشت زعفران از مرز ۱۰۰هزار هکتار/ تلاش شورای ملی زعفران برای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: با توجه به افزایش هر سال سطح زیرکشت زعفران پیش‌بینی می‌شود سطح زیرکشت زعفران امسال در کشور از مرز ۱۰۰ هزار هکتار عبور کند که باید تلاش کنیم میزان صادرات زعفران نیز از مرز ۳۰۰ تن عبور کند.

محسن احتشام، اظهار داشت: شورای ملی زعفران رسالت خود می‌داند در جهت تعیین قیمت منصفانه برای زعفران به نحوی که منافع و مصالح کشاورزان زحمتکش زعفران حفظ شود و کشاورزان دسترنج واقعی خود را به دست آورند تا انگیزه کشت زعفران را داشته باشند، تلاش کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: شورای ملی زعفران برای دفاع از حقوق مصرف کنندگان در بازارهای داخلی و خارجی به نحوی که مصرف‌کنندگان زعفران حق دارند زعفران با کیفیت و زعفران خالص  مصرف کنند، تلاش می‌کند.

رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه زعفران یک رنگ غذا نیست بلکه یک داروخانه با خاصیت‌هایی دارویی فراوانی است بیان کرد: بازیگران صحنه اصلی معرفی زعفران خالص و زعفران با بسته‌بندی و با برند ایرانی باید سهم منصفانه خود را در بازارهای جهانی دریافت کنند.

احتشام تصریح کرد: شورای ملی زعفران در این زمینه سازماندهی، ساماندهی و مدیریت بر بازار زعفران را با کمک و همیاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های زیر مجموعه خود یک رسالت مهم می‌داند.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید خود مراقب این میراث کهن و این محصول استراتژیک باشند و از فروش پیاز اضافه خود به افراد ناشناس جداً خودداری کنند خاطرنشان کرد: کشاورزان گول قیمت بالای پیاز زعفران را نخورند چراکه با این کار ممکن است به دست خود معاش نسل‌های آتی را دستخوش تحولات غیر قابل جبرانی کنند.

رئیس شورای ملی زعفران ایران یادآور شد: کشاورزان پیاز اضافه خود را بهتر است در اختیار سازمان‌های کشاورزی قرار داده و سازمان‌های کشاورزی با نظارت و مدیریت آن را در اختیار کشاورزان دیگر قرار دهند.

احتشام اظهار داشت: با توجه به افزایش هر سال سطح زیرکشت زعفران پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت زعفران امسال در کشور از مرز 100 هزار هکتار عبور کند.

وی افزود: در این راستا باید تلاش کنیم میزان صادرات زعفران نیز از مرز 300 تن عبور کند تا تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد و قیمت منصفانه حفظ شود.