۰ نفر

اقتصاد آنلاین خبر می‌دهد:

اعلام شرایط جدید صادرات گل/ ۲۹گل و گیاه زینتی نیاز به اخذ مجوز صادرات ندارند

۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۴
کد خبر: 220903
اعلام شرایط جدید صادرات گل/ ۲۹گل و گیاه زینتی نیاز به اخذ مجوز صادرات ندارند

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به گمرک ایران شرایط جدید صادرات گل را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، علی علی‌آبادی فراهانی با ارسال نامه ای به علی اکبر شادمانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران شرایط جدید صادرات گل و گیاهان زینتی از کشور را بر اساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

شرایط تعیین شده برای تسهیل در صادرات با هدف توسعه و رونق این صنعت صورت گرفته است و گل و گیاه های زینتی گل رز، میخک، آنتوریوم،وریزیا، ارکیده، ژرپرا،داوودی، لیسیانتوس، لیلیوم،گلایول، زنبق، لاله، سنبل آماریلیس، شیپوری،کوکب، آلسترومریا، فیکوس، فیتونیا،سیکلامن، اریکا،بنت انقنسول،بگونیا،ایمپیشن، شمعدانی، فوشیا، سانسوریا، کاکتوس و گیاهان گوشتی را شامل می شود.

در این نامه آمده است:

به پیوست تصویرنامه شماره 96/501/2305 مورخ 1396/5/28 معاونت محترم توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، موضوع عدم نیاز به اخذ مجوز صادرات برای گُل‌های زینتی با رعایت سایر مقررات و ضوابط مربوطه ارسال می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب را یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ فرمایید.

بر اساس این گزارش: کارشناسان عقیده دارند که ایران توانایی صادرات سالانه حداقل 300 تا 500 میلیون دلار گل¬ های زینتی (به صورت شاخه بریده و گلدانی)، درخت و درختچه را دارد با این وجود سال گذشته سهم ایران از ۲۵میلیارد دلار تجارت گل و گیاه در جهان، فقط ۶۰میلیون دلار بوده است.

photo_2017-09-23_17-19-23