۰ نفر

بدون‌توسعه‌روستایی رشد ۸درصدی اقتصادی نداریم

۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱
کد خبر: 220793
بدون‌توسعه‌روستایی رشد ۸درصدی اقتصادی نداریم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بدون توجه به توسعه روستایی امکان دستیابی به نرخ رشد هشت درصدی در اقتصاد و کاهش نرخ دو رقمی بیکاری در مملکت وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سید ابوالفضل رضوی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به جمعیت 20 میلیون و 700 هزار نفری روستایی و عشایری کشور افزود: بیشترین جمعیت روستایی از حیث تعداد (استان خراسان رضوی) و درصد (استان سیستان و بلوچستان) و کمترین جمعیت روستایی به لحاظ تعداد و درصد مربوطه به استان قم است.

وی همچنین اظهارداشت: توسعه روستایی موجب کاهش جمعیت حاشیه نشینی، اشتغال کاذب، آسیب های اجتماعی و غیره در کشور می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه توسعه روستاها برای کشور سود و منفعت همه جانبه به همراه دارد، گفت: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها در مملکت باید به نحوی باشد که نیازمندی های اصلی این جمعیت از قبیل درآمد، اشتغال، امکانات رفاهی و سایر موارد به درستی تامین شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به توسعه گردشگری روستایی در کشور افزود: این صنعت در رشد درآمدزایی روستانشیان بسیار حائز اهمیت است.

رضوی با بیان اینکه روستانشینان نقش مهم و ارزشمندی در زمینه تولید صنایع دستی دارند بر لزوم ایجاد بازار و توسعه آموزش های لازم در این حوزه تاکید کرد.

وی گفت: فعال شدن صنایع تبدیلی در روستاها در کنار کشاورزی می تواند عامل مهمی برای ایجاد شغل و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر باشد که در نهایت توسعه روستاها را رقم خواهد زد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری بر ضرورت فراهم سازی زیرساخت های لازم برای استقرار صنایع تبدیلی در روستاها تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید برنامه ریزی های مناسبی صورت گیرد تا شرایط برای تولید، اشتغال و درآمدزایی در مناطق روستایی بیشتر مهیا شود.

وی با بیان اینکه روستا یک واحد تولیدی، فرهنگی، سکونتی، فضایی، کاربری و ارزشی است، یادآورشد: در صورت توجه به ابعاد مزبور می توان شاهد توسعه ای فرآیندی، درون زا، تحول آفرین، برونگرا و همه جانبه در روستاها بود.