۰ نفر

تولید برنج رکورد زد

رکوردشکنی تولید برنج امسال در مرز دو‌میلیون و ۳۰۰‌هزارتن

۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۴۵
کد خبر: 216776
رکوردشکنی تولید برنج امسال در مرز دو‌میلیون و ۳۰۰‌هزارتن

معاون وزیر جهاد کشاورزی از رکوردشکنی تولید برنج امسال در مرز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن خبر داد و گفت: نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به شورای اقتصاد پیشنهاد شده و امیدواریم به موقع تصویب و ابلاغ شود.

عباس کشاورز اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط جوی بسیار مناسب برای شالیزارهای استان‌های شمالی، وضعیت تولید برنج بسیار مناسب بود به حدی که شالیکاران در سطح گسترده‌ای حدود ۱۴۰ هزار هکتار کشت دوم و راتون در استان شمالی مازندران و گیلان انجام دادند که پیش از این سابقه نداشت.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: با توجه به شرایط تولید مناسب و برداشت حدود ۷۰ درصدی برنج، پیش بینی می‌شود میزان تولید و برداشت این محصول (برنج سفید) به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تولید مناسب برنج در سال جاری و واردات انجام شده در ماه‌های ابتدایی امسال، به نظر می‌رسد نیاز چندانی به واردات برنج نداریم که باید به تناسب تولید و نیاز داخلی کنترل شود.

کشاورز اظهار کرد: از ابتدای ماه جاری نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به شورای اقتصاد پیشنهاد شده است که امیدواریم به موقع بررسی، تصویب و ابلاغ شود تا کشاورزان بتوانند به موقع برای تولید محصولات خود برنامه‌ریزی‌ کنند.