۰ نفر

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران:

شرکت پشتیبانی امور دام کشور عوام فریبی می‌کند/ میزان توزیع نهاده‌های دامی دولتی 0.1درصد از نیاز مرغداران!

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 309685
شرکت پشتیبانی امور دام کشور عوام فریبی می‌کند/ میزان توزیع نهاده‌های دامی دولتی 0.1درصد از نیاز مرغداران!

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور میزان توزیع نهاده‌های دامی دولتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام را 0.1 درصد نیاز مرغداران کشور دانست که پاسخگوی شرایط بحران نیست.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حبیب اسدالله نژاد در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه این شرکت با ادعای تامین نهاده‌های دولتی به میزان نیاز مرغداران عوام فریبی می‌کند، اظهار کرد: میزان نیاز مرغداران کشور به ذرت و سویا  روزانه 18 هزار و 222 تن و حجم نهاده‌های دامی که این شرکت در اختیار مرغداران قرار می‌دهد قطره‌ای در دریا است.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه توزیع همین مقدار ناچیز نهاده‌های دامی نیز شفاف نیست و دریافت کنندگان آن مشخص نیستند.

اسدالله نژاد با یادآوری اینکه اساس تشکیل شرکت پشتیبانی امور دام تامین ذخایر استراتژیک و توزیع آن در زمان نیاز است، افزود: این شرکت موظف است تا ذخایر استراتژیک نهاد‌های دامی را تامین تا در شرایط بحران به بازار ورود و از تولید حمایت کند، اما اکنون دست مرغداران را خالی گذاشته است.

وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام باید قبل از آنکه کشور وارد  بحران شود ذخایر استراتژیک را تامین می‌کرد در حالی که اکنون به فکر واردات افتاده و چند کشتی نهاده دامی را برای توجیه افکار عمومی و سرپوش گذاشتن به ضعف عملکرد خود خریداری کرده است.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با اشار به نامه سرگشاده تشکل‌های صنعت طیور کشور به رییس جمهور گفت: این نامه گویای واقعیتی‌های است که صنعت طیور کشور در زمینه تامین نهاده‌های مورد نیاز خود به آن‌ها مبتلا شده است.

اسدالله نژاد در پایان تاکید کرد: همانطور که در نامه به رییس جمهور ذکر کرده‌ایم با ادامه مشکلات تامین نهاده‌ها قطع احتمالی تولید مرغ و تخم مرغ در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد و مسئولیت این اتفاق متوجه متولیان امر از جمله شرکت پشتیبانی امور دام است.