۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

امشب دولت با گندمکاران بی‌حساب می‌شود/ باقی مانده مطالبات گندمکاران در حساب شرکت بازرگانی دولتی

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 309453
امشب دولت با گندمکاران بی‌حساب می‌شود/ باقی مانده مطالبات گندمکاران در حساب شرکت بازرگانی دولتی

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران از تامین اعتبار مورد نیاز پرداخت باقی مانده مطالبات گندمکاران و واریز آن به حساب آن‌ها تا پایان امشب خبر داد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی قلی ایمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه قرار بود تا پایان مهرماه جاری دولت با گندمکاران بی حساب شود، اظهار کرد: درصد اندکی از مطالبات گندمکاران باقی مانده بود که اعتبار مورد نیاز پرداخت آن تامین و اکنون در حساب  شرکت بازرگانی دولتی است.

وی ادامه داد: بخشی از این مطالبات باقی مانده مربوط به گندمکاران مناطق سردسیر است که تا 15 شهریور محصول خود را تحویل مراکز خرید داده اند، بخشی دیگر نیز مربوط به کشاورزانی که محصول خود را انبار کرده و زمان تحویل آن را به روزهای کم تردد مراکز موکول کرده اند.

ایمانی با یادآوری اینکه سیاست دولت در پرداخت مطالبات سال جاری گندمکاران پرداخت 50 درصد بهای محصول در روزهای ابتدایی و 50 درصد باقی مانده، 2 ماه بعد تحویل بوده است، افزود: هر چند در برخی مناطق پرداخت باقی مانده مطالبات تا 45 روز نیز طول کشید اما می توان گفت نظم بسیار خوبی نسبت به سال های گذشته داشت.

وی یادآور شد: در سال های گذشته پرداخت مطالبات تا چندماه طول می کشید و این موضوع کشاورزان را در شرایط سخت اقتصادی قرار می داد.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور لازم است پرداخت مطالبات کشاورزان به روز شود، گفت: کشاورزان جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و شرایط اقتصادی کشور و گرانی ها عرصه را برای زندگی و معیشت آن ها تنگ تر کرده و لازم است این بار دولت برای پرداخت روزانه بهای محصول کشاورزان برنامه ریزی کند.

ایمانی در پایان اظهار کرد: میزان تولید و قیمت خرید گندم هر ساله مشخص است و این موضوع برنامه ریزی برای تعیین منابع مالی و میزان اعتبار مورد نیاز آن برای پرداخت روزانه را آسان می کند و بهانه برای فرار مسئولان از اجرای این درخواست نیست.