۰ نفر

یک مقام مسئول در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین؛

اعتصاب کامیون داران صیفی جات را در پایتخت کمیاب کرد/ خرید سیب زمینی و گوجه از کشاورزان 700 تا 1900 تومان ارزان تر از قیمت بازار

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴
کد خبر: 302847
اعتصاب کامیون داران صیفی جات را در پایتخت کمیاب کرد/ خرید سیب زمینی و گوجه از کشاورزان 700 تا 1900 تومان ارزان تر از قیمت بازار

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار صادرات سبزی و صیفی را کنترل کرده و در حال حاضر تنها دلیل کمبود و افزایش قیمت این محصولات در بازار پایتخت اعتصاب کامیون داران است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ حسین اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به فواصل تهران با کانون های تولید محصولات سبزی و صیفی، اظهار کرد: با اعتصاب کامیون داران حمل و نقل محصولات از مزارع با مشکل رو به رو شده است و بازار رسانی به سختی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکل که مربوط به صادرات بود حل شده است، افزود: برای کنترل قیمت، تامین و تعادل بازار داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت سیاست های مختلفی از جمله اعمال ممنوعیت صادرات را در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی؛ در محصولات سبزی و صیفی کاهش سطح یا تولید نسبت به سال گذشته اتفاق نیافتده و حتی افزایش تولید گوجه نیز در سال داشته ایم.  

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید سیب زمینی را 4 میلیون 900 هزارتن و گوجه را حدود 5 میلیون و 300 هزار تن عنوان کرد و افزود: گوجه نسبت به سال گذشته حدود 900 هزار تن افزایش داشته است.

اصغری اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم سیب زمینی از کشاورزان بیش از 2 هزار تومان و هر کیلوگرم گوجه 2 تا 3 هزار تومان خریداری می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در حال حاضر سیب زمینی در میادین و بازارهای میوه و تره بار کیلویی 2700 تومان و به صورت دستچین 2950 تومان و قیمت گوجه فرنگی کیلویی 3900 تومان و به صورت دستچین 4200 تومان عرضه می‌شود.