۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

جهش آمار مصرف گوشت بوقلمون در کشور

۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۹
کد خبر: 302595
جهش آمار مصرف گوشت بوقلمون در کشور

آمار شرکت تعاونی پرورش دهندگان بوقلمون کشور ، جهش در مصرف گوشت بوقلمون در ماه های اخیر را نشان می‌دهد. فعالان این صنعت معتقد هستند گرانی قیمت گوشت قرمز افزایش مصرف گوشت بوقلمون را در پی داشته است.

اقتصادآنلاین – سپیده قاسمی؛ مصرف گوشت بوقلمون در شهریورماه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی روبه رو شده است و این روند همچنان ادامه دارد. کارشناسان افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه‌های گذشته را مهمترین دلیل استقبال مردم از مصرف گوشت بوقلمون عنوان می‌کنند.

در همین ارتباط مهدی آذر موید، مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش دهندگان بوقلمون کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه گرانی گوشت قرمز استقبال مردم از سایر منابع پروتئینی را به همراه داشته است، افزود: آمارهای ما نشان می‌دهد ظرف چند ماه اخیر مصرف بوقلمون در کشور جهش ۳۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با ادامه گرانی گوشت قرمز افزایش تقاضا برای مصرف گوشت بوقلمون شتاب بیشتری به خود بگیرد.

آذرموید با یادآوری این موضوع که گوشت بوقلمون پاسخگوی نیاز مردم به گوشت قرمز است، اضافه کرد: گوشت بوقلمون شامل هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است که هر یک از این قسمت‌ها از نظر طعم و مزه با هم متفاوت هستند و می‌تواند پاسخگوی نیاز روزانه مصرف کننده باشد.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه گوشت بوقلمون سالمتر است و مخاطرات کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد.

آذر موید با تاکید بر اینکه بازار گوشت بوقلمون نسبت به مرغ از ثبات بیشتری نیز برخوردار است، اظهار کرد:  با توجه به جایگزینی این گوشت با گوشت گوسفند و گوساله در سبد خانوار قیمت گوشت بوقلمون حتی با نوسان قیمت مرغ در چند هفته گذشته هم ثبات خود را حفظ کرده است .

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش دهندگان بوقلمون کشور یکی از مهترین مشکلات پیش روی این صنعت را تامین جوجه یکروزه عنوان کرد.

آذر موید اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی استقبال مردم و با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌ها، لازم است مسولین امر از هم اکنون برنامه ریزی‌های مقتضی جهت تامین و تولید جوجه یک روزه در سال آینده را مد نظر قرار دهند.