۰ نفر

گوجه فرنگی ۷هزار تومان شد

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 302407
گوجه فرنگی ۷هزار تومان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار مصرف به ۷ هزار تومان تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسدالله کارگر  رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار مصرف شهر تهران به  7 هزار تومان تا 7 هزار و 500 تومان رسیده است درحالی که اکنون در فصل تولید این محصول به سر می بریم و طبق روال هر ساله باید قیمت آن ارزان باشد.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار نیز به حدود 5 هزار و 500 تومان رسیده است و قیمت های خرده فروشی نیز بر اساس همین قیمت مبدا، اجازه افزایش قیمت تا 35 درصد دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی  با بیان اینکه کمبودی در زمینه تولید گوجه فرنگی در کشور وجود ندارد، ادامه داد: دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار، صادرات این محصول در سال جاری و خرید کارخانه های رب سازی است که میزان تقاضا را در بازار بالا برده اند.

وی تصریح کرد: قیمت سیب زمینی نیز در میدان مرکزی میوه و تره بار افزایش یافته که دلیل آن نیز افزایش صادرات این محصول است.

کارگر گفت: قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در میدان مرکزی از حدود 2 هزار تومان به 2 هزار و 500 تومان رسیده است و در سطح شهر نیز 2500 تومان تا 3هزار و 200 به فروش می رسد.