۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پرداخت 126میلیارد تومان از مطالبات چایکاران تا امروز/ سازمان چای در انتظار پرداخت بخش دوم اعتبارت خرید برگ سبز

۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 298627
پرداخت 126میلیارد تومان از مطالبات چایکاران تا امروز/ سازمان چای در انتظار پرداخت بخش دوم اعتبارت خرید برگ سبز

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال با بیان اینکه تاکنون حدود 126میلیارد تومان از مطالبات چایکارن پرداخت شده است، افزود: 68میلیارد تومان از مطالبات چایکاران توسط سازمان چای کشور و بیش از 57میلیارد و 800میلیون تومان آن توسط کارنجات چای پرداخت شده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت بیش از 94 هزارتن برگ سبز چای به ارزش 190 میلیارد تومان از کشاورزان تحویل گرفته شده که نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: 41 درصد برگ سبز تحویلی درجه یک و 59 درصد آن درجه دو است.

حسنی با بیان اینکه هم اکنون 85 کارخانه چای فعال هستند، افزود:  میزان چای خشک استحصالی در کارخانه ها تا امروز بیش از 21 هزار تن است.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه های چای شمال، دلیل عقب ماندن سازمان چای از پرداخت مطالبات را عدم تامین بخش دوم اعتبارات دانست.

حسنی میزان بدهی کارخانه چای از قدر السهم خود به کشاورزان را 23 میلیارد تومان و سازمان چای را 42 میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد.

وی در پایان یادآوری اینکه در سال 97 افزایش قیمت خرید چای افزایش اندکی داشته است، افزود: با توجه به فشار اقتصادی بر کشاورزان از دولت انتظار می رود هر چه زودتر اعتبار لازم را در اختیار سازمان چای برای پرداخت مطالبات کشاورزان قرار دهد.