۰ نفر

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات بوشهر،

صید میگو در بوشهر 49درصد کاهش یافت

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۰
کد خبر: 297592
صید میگو در بوشهر 49درصد کاهش یافت

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: مهلت صید میگو در آبهای این استان پایان یافت و براساس آمارگیری تا روز دهم شهریورماه میزان صید این آبزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد کاهش نشان می دهد.

 به گزارش اقتصاد آناین به نقل از ایرنا، مهرداد آهنگر مقدم افزود: زمان صید میگو در آبهای این استان از ساعت 24 یکشنبه شب پایان یافته و شناورها به اسکله های 25گانه بندرهای صیادی این استان بازگشته اند.

وی یادآورشد: براساس مصوبه کمیته صید استان بوشهر صید میگو برای قایق ها از سوم و برای لنج ها از پنجم مرداد ماه امسال در آبهای سرزمینی این استان آغاز و تا پایان روز 11 شهریور ماه جاری ادامه داشت.

آهنگر مقدم اظهار داشت: براساس آخرین آمار از زمان آغاز صید تا پایان روز10 شهریورماه جاری 855 تن میگو از آبهای استان بوشهر صید شد که با تخلیه بار آخرین روز صید قایق ها و لنج های صیادی آمار نهایی صید استان بوشهر مشخص می شود.

وی بیان کرد: این میزان صید میگو در استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 49 درصد کاهش نشان می دهد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: درعملیات صید میگوی امسال هشت هزار صیاد این استان که اقدام به گرفتن مجوز کرده بودند با استفاده از 500 فروند قایق و 490 فروند لنج فعالیت داشتند.

آهنگرمقدم یادآورشد: پارسال در 33 روز عملیات صید میگو در آبهای استان بوشهر یکهزار و 680 تن میگو برداشت شد.

استان ساحلی بوشهر نقشی مهم در صید و صیادی دارد طوری که سالانه افزون بر60 هزار تن انواع آبزیان توسط صیادان این استان صید و به بازار فروش عرضه می شود.