۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین؛

هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان را 20هزار تومان بخرید/ افزایش عرضه دام نسبت به سال گذشته قیمت ها را متعادل کرد

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰
کد خبر: 294314
هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان را 20هزار تومان بخرید/ افزایش عرضه دام نسبت به سال گذشته قیمت ها را متعادل کرد

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: به دلیل انبوه عرضه دام زنده برای عید قربان سالجاری، این شورا قیمت 20 هزار تومان برای هر کیلوگرم دام زنده را مناسب می داند.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ منصور پوریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر اینکه مردم خرید دام را به روز عید موکول نکنند، اظهار داشت: در روز عید معمولا قیمت ها افزایش پیدا می کند و در بیشتر غرفه های عرضه نیز ازدحام ایجاد می شود، به همین دلیل در صورت امکان مردم خرید دام را امروز یا فردا انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین به مردم توصیه می شود برای حفظ سلامت خود خرید دام زنده را فقط از محل های تعیین شده توسط سازمان دامپزشکی و با حضور نماینده این سازمان انجام دهند.

پوریان با بیان اینکه امسال عرضه دام پرواری بیشتر از داشتی است، اظهار کرد: خوشبختانه برخلاف سال های گذشته شاهد کاهش عرضه دام داشتی و افزایش عرضه دام پرواری توسط  پرواربندان بزرگ هستیم که  به بازار عید قربان نظم بیشتری داده است.

رئیس شورای تامین دام کشور ادامه داد: با بهبود بازار، پرواربندان بزرگ از 2 تا 4 ماه پیش خود را برای بازار این ایام آماده کرده اند و همانطور که انتظار می رفت با افزایش عرضه دام روبه رو شدیم و قیمت ها متعادل شد.

پوریان اعلام آمار دقیق تعداد دام زنده عرضه شده برای عید قربان را غیرممکن دانست و دلیل آن را ورود دامدارن غیرعضو در اتحادیه و تشکل های رسمی به بازار این ایام عنوان کرد.