۰ نفر

قائم مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شده‌ایم

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۱
کد خبر: 293827
وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شده‌ایم

قائم مقام معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در شرایطی قرار داریم که دشمن وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران شده که تلاش بیش از پیش را برای غلبه بر دشمن می طلبد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کیامرز قاسمی زانیانی روز شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری افزود: در شرایط اقتصادی موجود ناگزیریم از همه فرصت ها برای رونق کسب و کار در کشور بهره بگیریم.
وی، رونق اشتغال را یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اقتصادی دانست و گفت: حل معضل اشتغال نیازمند تشکیل یک اتاق جنگ است که در آن استراتژی ها و تاکتیک های لازم طراحی شود.
قاسمی زانیانی تصریح کرد: در چنین شرایطی که دشمن علیه ما توطئه های بسیاری به راه انداخته ما وظیفه داریم با کار و تلاش بیش از پیش زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.
قائم مقام معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به 2 طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری تصریح کرد: دولت با چنین تدبیری درصدد کاهش بیکاری به ویژه در مناطق روستایی است اما برخی استانها از این ظرفیت به نحو شایسته بهره گیری نکردند.
قاسمی زانیانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باید صرفا در حوزه اشتغال به کار گرفته شود، گفت: در گذشته وام های متعددی داده شده که بی فایده بوده و نتوانسته در اقتصاد منطقه و کشور موثر واقع شود.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: معتقدیم گره اشتغال به دست دولت باز می شود و در این مسیر همکاری و همراهی لازم را با دولتمردان داریم.
محمد خالدی تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی موانعی از قبیل وثیقه بانکی برای روستاییان وجود دارد که ضروری است این موانع برطرف شود.
وی روند اشتغالزایی در استان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: فرایند کند و دیوانسالاری های اداری مردم را از پیگیری طرح ها دلسرد و ناامید کرده است.
استان چهارمحال وبختیاری طی سالهای اخیر با کسب بالاترین نرخ بیکاری در کنار استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی جزو استانهای پربیکار کشور معرفی شده است.
براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شده و براساس آن رتبه نخست بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است.