۰ نفر

انجمن "تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن کرمانشاهی" تشکیل می‌شود

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 293688
انجمن "تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن کرمانشاهی" تشکیل می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: انجمن "تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن کرمانشاهی" ظرف 20 روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کیوان کاشفی  با اشاره به پیگیری‌های یکساله‌ای که برای راه‌اندازی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه انجام شده، افزود: به زودی شاهد راه‌اندازی این انجمن خواهیم بود.

وی از روغن حیوانی کرمانشاه به عنوان یک پتانسیل و برند یاد و خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته آنطور که باید به این ظرفیت نپرداخته ایم و اکنون به دنبال ایجاد ارزش افزوده و بهره‌وری بیشتر از این محصول هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به کیفیت و تنوع روغن حیوانی که در مناطق مختلف استان تولید می‌شود، یادآوری کرد: اکنون چند واحد در کرمانشاه داریم که تولید روغن حیوانی را به صورت صنعتی هم انجام می‌دهند و عده‌ای هم در نواحی مختلف استان به شیوه سنتی تولید این محصول را انجام می‌دهند.

  کاشفی با بیان اینکه همه افراد فعال در زمینه تولید، بسته‌بندی و فروش روغن حیوانی برای حضور در این انجمن شناسایی شده‌اند، گفت: تنها در بخش بسته‌بندی و فروش این محصول حدود 60 نفر در استان فعالیت دارند. اگر روی این پتانسیل کار کنیم می‌توانیم شاهد صادرات بیشتر روغن کرمانشاه به بازارهای مختلف جهان باشیم.

وی، مهمترین نیازها برای جا افتادن روغن حیوانی در بازارهای جهانی را توجه به فرمولاسیون استاندارد، بسته‌بندی، کیفیت و ... دانست و تاکید کرد: اگر این موارد رعایت شود می‌توانیم با شرکت در چند نمایشگاه بین‌المللی جای این محصول را در بازارهای خارجی باز کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، با راه‌اندازی این انجمن علاوه بر بازارهای خارجی، می‌توان روغن حیوانی را در سایر استان‌های کشور هم بیش از پیش به فروش رساند.

کاشفی از پیگیری برای راه‌اندازی انجمن "زعفران" کرمانشاه هم خبر داد و تصریح کرد: اگرچه تولید زعفران در کرمانشاه طی چند سال اخیر آغاز شده، اما به عقیده ما پتانسیل کار زیادی در این بخش وجود دارد.برای افزایش تولید و بهره‎وری زعفران در کرمانشاه باید روی مواردی مانند آموزش، بسته‌بندی، بازاریابی و ... کار کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان بر لزوم افزایش سطح زیر کشت زعفران هم تاکید کرد که پتانسیل آن در کرمانشاه وجود دارد.

وی گفت: با توجه به این پتانسیل‌ها درخواست تشکیل انجمن تولیدکنندگان زعفران کرمانشاه را نیز ارائه داده و امیدواریم این انجمن نیز به زودی تشکیل شود و بتوانیم با کمک این انجمن در زمینه زعفران در کرمانشاه حرف برای گفتن داشته باشیم.