۰ نفر

در نشست خبری سازمان مرکزی تعاون روستایی مطرح شد؛

گرانی کالای اساسی ارتباطی به کشاورزان ندارد

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 291176
گرانی کالای اساسی ارتباطی به کشاورزان ندارد

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به شرایط سخت و بغرنج اقتصادی کشور ، گفت: سازمان تعاون روستایی در سال حمایت از تولید ملی در نظر دارد به کمک تقویت و حمایت از تولید برود.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حسین شیرزاد با بیان اینکه کشور وارد جنگ اقتصادی شده است، افزود: خط مقدم این جنگ تولیدکنندگان هستند ما می توانیم با اقدامات و حمایت خود نقش موثری در حمایت از آن ها داشته باشیم.  

وی تاکید کرد: هم اکنون در شرایط پسا اقلیم هستیم سازمان تعاونی روستایی با همکاری رسانه ها می تواند اطلاعات لازم را برای گذر از این شرایط به تولیدگان بدهند.

توسعه پایدار شهرها در گرو توسعه روستاها

در ادامه نشست محمدرضا اورانی، عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاونی ها در اقتصاد کشور، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید تا سال 1400، 25 درصد اقتصاد کشور به سازمان تعاون روستایی اختصاص داشته باشد. وی با بیان اینکه آمارها از کاهش جمعیت روستاها خبر می دهد، افزود: آمارها حاکی از آن است که علی رغم رشد منفی جمعیت در روستاها حاشیه شهرها هر روز بزرگ‌تر می شود.

اورانی درآمد پایین کشاورزان را دلیل اصلی ترک روستاها دانست.

 وی ادامه داد: ۷۰ درصد درآمد روستاییان مبتنی بر کشاورزی و مابقی گردشگری است، بنابراین برای توسعه روستاها سرمایه گذاری در این بخش ها ضروری است.

اورانی ادامه داد: با توجه به آنکه توسعه پایدار شهرها در گرو توسعه پایدار روستاها است باید منابع کافی به توسعه روستاها اختصاص داد ، ضمن اینکه درصد زیادی از امنیت غذایی نیز وابسته به حفظ روستاها است.

گرانی کالاهای اساسی ارتباطی به کشاورزان ندارد

رحمت الله بنار، مدیر عامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاون روستایی، از دیگر سخنرانان این نشست با تاکید بر اینکه تعاون های روستایی به عنوان بخشی از دولت با تنگناهایی زیادی روبه رو است، افزود: رسانه ها باید زبان گویای اتحادیه و تعاونی ها باشند چرا که در صورت نبود پیگیری لازم حق و حقوق کشاورزان ناشی از خسارتی که به آنها متحمل می شود پرداخت نخواهد شد.

وی افزود: این روزها گرانی کالاهای نهایی بحث اصلی مردم است درحالیکه این گرانی هیچ ارتباطی با کشاورزان ندارد و تنها ناشی از سیستم ناکارآمد توزیع است.

بنار در پایان سخنان خود اظهار کرد: اگرچه مشکلات زیادی پیش روی کشاورزان است اما می توان با هماهنگی بین بخشی از آنها را مرتفع کرد.