۰ نفر

از سوی ستاد توسعه زیست‌فناوری؛

نهاده‌های کشاورزی تا تولید محصول رصد می‌شوند

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 290291
نهاده‌های کشاورزی تا تولید محصول رصد می‌شوند

محصولات کشاورزی بر اساس طرح شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست‌فناوری، از مرحله نهاده‌ها تا محصول نهایی رصد و پایش می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد ملبوبی، رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری در نشست نمایندگی‌های خارج از کشور مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت با اعضای ستاد که با هدف استفاده از تجربیات مفید نمونه‌های مشابه شبکه محصول سالم در خارج از کشور برگزار شد، با تاکید بر اهمیت پایش در محصولات کشاورزی، گفت: ما به واسطه شرکت‌های خصوصی بازرسی، از تولید نهاده‌های کشاورزی تا تولید محصول کشاورزی را پایش می‌کنیم. همچنین شرکت‌های بازرسی برای حفظ اعتبار خودشان اجازه نمی‌دهند خطایی رخ دهد. اگر این شرکت‌ها معتبر نباشند، جایی در این شبکه ندارند.

وی افزود: ستاد توسعه زیست فناوری به شرکت‌های تولید محصول سالم کمک کرده و آن‌ها را در قالب شبکه‌ای به نام شبکه محصول سالم متحد می‌کند.

به گفته ملبوبی، در شبکه ساز و کارهایی وجود دارد از جمله اینکه مستنداتی که شرکت‌های تولیدکننده ارائه می‌کنند، توسط شبکه، بازنگری و راستی‌آزمایی می‌شود و بعد در وبسایتی قرار می‌گیرد که مصرف کننده با اسکن کردن یک کد می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، وی ادامه داد: شبکه محصول سالم تا پایان امسال کامل و وارد فاز اجرایی می‌شود و مردم می‌توانند از خدمات شبکه استفاده کنند.