۰ نفر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

صنعت دام و طیور کشور با گردش مالی ۱۳۴هزار میلیارد تومانی جایگزینی برای اقتصاد نفتی

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۲
کد خبر: 287328
صنعت دام و طیور کشور با گردش مالی ۱۳۴هزار میلیارد تومانی جایگزینی برای اقتصاد نفتی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اکنون صنعت دامی از شکل سنتی به صنعتی تغییر یافته و باید گفت که در تغییر از شکل سنتی به صنعتی ،رنسانسی در صنعت دامپزشکی اتفاق افتاده به طوری که بسیاری از دامداری ها،مرغداری ها و‌آبزی پروری ها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به طور کامل تبدیل به اتوماسیون شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا رفیعی پور صبح امروز در بیستمین کنگره دامپزشکی ایران با اشاره به اهمیت برگزاری بیستمین کنگره دامپزشکی ایران،اظهار کرد: لازم است که در چنین مراسم هایی سه قوه مقننه،قضاییه و مجریه حضور پر رنگ داشته باشند تا بتوان تا بتوان اهداف را در سطح ملی و بین المللی با همکاری این سه قوه به مرحله اجرا رساند.

وی با تاکید به این مساله که دیگر زمان گله گذاری و صحبت کردن از مشکلات به پایان رسیده و باید به دنبال راه چاره بود،اظهار کرد: اگر ۳۶۵ روز نیز به ما فرصت داده شود می توانیم در طول تمام این روزها از مشکلات و چالش های موجود در صنعت دامپزشکی بگوییم .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: دیگر زمان گفتن از مشکل ها به پایان رسیده و باید در چنین مراسم هایی به دنبال بررسی مشکلات و پیدا کردن راه چاره بود به عبارت بهتر اکنون زمان برون رفت از مشکلات و وارد شدن به مرحله عمل است.

رفیعی پور با بیان اینکه تمام افراد حاضر در جامعه دامپزشکی باید برای دور زدن مشکلات بسیج شوند، تصریح کرد:انتظار می رود که در کنگره امسال مشکلات شناسایی شود تا جایی که سال بعد بگوییم که در بیستمین کنگره ۵۰ مشکل شماسایی و رفع شد، تنها در این شرایط است که می توانیم نسبت آینده جامعه دامپزشکی امیدوار باشیم.

وی با اشاره به سابقه صنعت دامی کشور،عنوان کرد:سابقه فعالیت این صنعت به بیش از نیم قرن می رسد و علی رغم اینکه طی این سال ها جامعه دامپزشکی و میزان تولید نیز ارتقا یافت اما متاسفانه هنوز با چالش هایی مواجه هستیم که لازم است به آن ها پرداخته شود.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حوزه طیور و صنایع لبنی یک زمانی وارد کننده بودیم این در حالی است که هم اکنون مازاد تولید داریم و در حال صادرات به بازارهای هدف هستیم البته باید گفت که در حوزه تولید و مراقبت از اقتصاد کشور با چالش هایی متعددی روبرو هستیم به گونه ای که اگر صنعت در برابر یک بیماری اپیدمی قرار بگیرد،میلیاردها تومان از این حیث خسارت متحمل کشور می شود که برای برون رفت از این مشکلات باید تمهیداتی اندیشیده شود.

رفیعی پور، بهره وری و امنیت غذایی را دو واژه حیاتی در دامپزشکی دانست و افزود:بهره وری واژه مهمی شناخته شده چرا که موفقیت در تولید منوط به اجرای این مهم است،ضمن آنکه توجه به امنیت غدایی، ایجاد بازارهای جدید برای تولیدکنندگان را در بردارد تا تولید روی دست تولیدکنندگان نماند و نگرانی های از این حیث برای آنها ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه مدیریت تولید،مدیریت بهداشتی و مدیریت بازار سه حلقه و زنجیره متصل به هم هستند،ادامه داد: توجه به این سه مدیریت در محل اقدام،عمل و تولید یک ضرورت به شمار می رود چرا که اگر در فعالیت های خود به این سه مهم توجه کنیم قطعا تحقق تمام برنامه ها به وجود می آید.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور توجه به سه مدیریت تولید،بهداشت و بازار منجر به تولید موفق خواهد شد این در حالی است که بی توجهی به هر یک از این مدیریت ها ضربه مهلکی به تولید وارد خواهد کرد.

رفیعی پور با تاکید به این مساله که صنعت دام یک صنعت پایدار و پویا برای کشور است،اظهار کرد:قطعا روزی نفت در کشور به پایان خواهد رسید در آن زمان است که می توان صنعت دام را جایگزین صنعت نفت کرد.

به گفته وی گردش مالی ۱۳۴ هزار میلیارد تومانی صنعت دام و طیور و رونق صنعت اسب و زنبور عسل می تواند جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی باشد.