۰ نفر

پوشش 95درصدی زنجیره‌های تولید مرغ؛

حجتی: تولید مرغ گوشتی کشور بیش از تقاضا است/ آبی برای کشت برنج در اصفهان نداریم

۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
کد خبر: 286380
حجتی: تولید مرغ گوشتی کشور بیش از تقاضا است/ آبی برای کشت برنج در اصفهان نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیاستی در خصوص توسعه واحدهای پرورش مرغ گوشتی نداریم چرا که امروز ظرفیت تولیدمان بیش از تقاضا است.

محمود حجتی صبح امروز در جمع خبرنگاران در اصفهان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و محوری که در صنعت مرغداری جزو اولویت‌ها بوده است ایجاد زنجیره‌های تولید مرغ بوده است که در حال حاضر در حال طی مسیر این موضوع هستیم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،وی با بیان این که ایجاد زنجیره‌های تولید مرغ باعث می‌شود تا خدمات پیش از تولید، تولید و پس از تولید مرغ، که شامل کشتارگاه‌های مدرن، سردخانه‌ها، بسته‌بندی، بازاریابی و توزیع در شبکه مویرگی است منجر به حذف واسطه‌ها شود، بیان کرد: حذف واسطه‌ها باعث کاهش فوق‌العاده قیمت می‌شود و بیش از 40 درصد صنعت تولید مرغ در همین زنجیره‌هاست و از همین رو صنعت مرغ توانسته است زنده بماند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که باید به پوشش 95 درصدی زنجیره‌های تولید مرغ برسیم، تصریح کرد: موضوع برندسازی نیز بسیار مهم است، مرغ در بازار برند خاصی ندارد در حالی که در صنعت موبایل، برندهای مختلفی هست که مردم هم آن‌ها را می‌شناسند.

وی افزود: در ارتباط با مرغ  و سایر محصولات کشاورزی  و ... نیز باید به سمت برندسازی برویم و در خصوص برنج این موضوع اولویت بیشتری دارد تا محصول باکیفیت و با مشخصاتی که ثبت می‌شود به مصرف‌کننده ارائه دهیم.

حجتی با بیان این که برندسازی یک سری افزایش قیمت‌هایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مرغی که در کشتارگاه‌های مدرن تهیه می‌شود علاوه بر این که این که عاری از میکروب و باکتری است و بسته‌بندی مرتب و تمیزی دارد وقتی وارد خانه مصرف‌کننده می‌شود آماده طبخ است و دیگر مشکلات پاک کردن مرغ را ندارد.

وی با بیان این که قیمت و هزینه تمام شده مرغ‌هایی که در کشتارگاه‌های مدرن تهیه می‌شود نسبت به مرغ‌های فله‌ای کمی بیشتر خواهد بود، تأکید کرد: تسهیلاتی برای توسعه زنجیره‌های واحدهای مرغداری پیش‌بینی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در همین خصوص عنوان کرد: سیاستی در خصوص توسعه واحدهای پرورش مرغ گوشتی نداریم چرا که امروز ظرفیت تولیدمان بیش از تقاضا است اما در خصوص ایجاد زنجیره‌ها، تسهیلاتی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: منطقه شرق اصفهان سال‌هاست با بحران کم‌آبی و بی‌آبی دست به گریبان است و مردم این منطقه مشکلاتی را پیدا کرده‌اند، منابع آب محدودی برای شرق اصفهان پیش‌بینی شده است و با معاون اول نیز جلساتی داشتیم و حداقل یک مترمکعب آب برای شرق اصفهان پیش‌بینی شده است.

حجتی با اشاره به جلسه خود با وزیر نیرو، خاطرنشان کرد: قرار شده است آب باکیفیت و قابل قبولی تحویل داده شود تا با کشت فشرده حداقل هزار هکتار شامل مجتمع‌های گلخانه‌ای را در شرق اصفهان زیر کشت بریم تا بتوانیم حداقل اشتغالی را ایجاد کنیم و به‌مرور این گلخانه‌ها را توسعه دهیم.

وی با بیان این که برای کشت برنج در اصفهان آبی نداریم و این موضوع را نیز پیش‌تر اعلام کردیم، یادآوری کرد: باید کشت محصولاتی که ارزش غذایی بیشتری را دارد را تولید کنیم تا در این محدودیت آبی، بخشی از آن جبران شود.